اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نبود بیمارستان جان مردم فهرج را تهدید می‌کند

نبود بیمارستان در شهرستان فهرج موجب شده تا بعضا بیماران ‌حین طی مسیر برای رسیدن به نزدیک‌ترین شهرستان مجاور جان خود را از دست بدهند.

نبود بیمارستان جان مردم فهرج را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، نبود بیمارستان در شهر فهرج اهالی این منطقه را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.

اهالی این منطقه از دورترین روستای‌ها‌ باید روزانه با طی مسافت افزون بر 100 کیلومتر به شهرستان بم مراجعه کنند و هزینه‌های زیادی باید برای ایاب و ذهاب و دیگر مشکلات بپردازند.

فهرج با داشتن جمعیت بیش از 73 هزار نفر از وجود بیمارستان محروم است و نبود بیمارستان در این شهرستان با توجه به مسافت طولانی 55 کیلومتری با شهرستان بم موجب شده تا بعضا بیماران در مسیر راه جان خود را از دست بدهند.

احداث بیمارستان یکی از خواسته‌های مردم این خطه محروم است و لزوم احداث آن در این منطقه ضروری و حیاتی است.

ساخت بیمارستان فهرج در سفر سوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به استان کرمان مصوب شد، اما تاکنون اجرایی نشده است.

مسئولان شهرستان فهرج و استان کرمان نیز مکررا از آغاز عملیات ساخت بیمارستان‌ فهرج در آینده‌ای نزدیک به مردم سخن گفته‌اند، اما تاکنون عملی نشده است و مردم این منطقه انتظار اجرایی شدن آن را دارند.

اسدالله گردان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم مهر ماه سال گذشته در جمع خبرنگاران از آغاز ساخت بیمارستان فهرج در آینده‌ای نزدیک خبر داده بود و دلیل تأخیر در احداث بیمارستان فهرج را به علت قرار گرفتن اعتبار ساخت این بیمارستان در اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرده بود.

وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت بیمارستان فهرج را 500 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: به زودی با انجام مصوبه هیئت امنا دانشگاه علوم پزشکی اعتبارات این بیمارستان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بم قرار می‌گیرد و عملیات احداث این مرکز درمانی آغاز می‌شود.

این سخنان در حالی است که تاکنون برای ساخت بیمارستان فهرج هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته و ساخت این بیمارستان در مرحله مقدماتی است.

جعفر رودری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری کرمان در 31 اردیبهشت سال جاری در تشریح مصوبات سه دور سفر هیئت دولت به استان کرمان‌ در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز عملیات احداث بیمارستان فهرج خبر داد. 

برای پیگیری این خبر وضعیت ساخت بیمارستان را از حسین امجد معاون شبکه بهداشت و درمان فهرج جویا شدیم که وی اظهار داشت: عملیات ساخت بیمارستان فهرج تاکنون اجرایی نشده است. 

تسریع در روند آغاز ساخت بیمارستان در فهرج که از مصوبات دور سفر سوم ریاست جمهوری به استان کرمان است از خواسته‌های به حق مردم این خطه است و امیدواریم استاندار کرمان و مسئولان شهرستانی این موضوع حیاتی را پیگیری کنند تا هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

===============

گزارش از: عظیم میراولیایی

===============

‌‌انتهای پیام/80013/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول