اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری پزشکان بسیجی در حال اجراست

اجرای طرح‌های فرهنگی با هدف جلوگیری از شیوع مصرف سیگار

فرمانده سپاه ناحیه نظرآباد گفت: طرح پیشگیری از مصرف دخانیات با تلاش و حضور پزشکان بسیجی این شهرستان در حال اجراست.

اجرای طرح‌های فرهنگی با هدف جلوگیری از شیوع مصرف سیگار

بهمن مهدوی‌یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی شجره طیبه بسیج بوده که طی سال‌های اخیر آثار مثبت بسیاری برای ایران اسلامی به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: بسیجیان در همه عرصه‌ها حضوری فعال و تاثیرگذار داشته‌اند و هیچگاه خدمت آنها به ایران اسلامی و ولایت محدود به یک حوزه خاص نبوده است.

فرمانده سپاه ناحیه نظرآباد افزود: همان بسیجی‌هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس علیه دشمن متجاوز مقاومت کرده و حتی یک وجب خاک کشور را به بیگانگان ندادند، امروز در سنگرهای دیگر مشغول خدمت به مردم ولایی ایران و دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب هستند.

مهدوی‌یگانه ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم بسیج و فعالیت‌های ارزشمند این نیرو تشکیل بسیج جامعه پزشکی است که در سال‌های اخیر پزشکان بسیجی در قالب این جامعه خدمات بسیاری به مردم به ویژه مناطق محروم ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از مصرف دخانیات در شهرستان نظرآباد گفت: به عنوان نمونه پزشکان بسیجی در این شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و درمان طرحی را در دست اجرا دارند که هدف آن افزایش آگاهی نسل جوان و خانواده‌ها از مضرات استعمال دخانیات است.

فرمانده سپاه ناحیه نظرآباد ادامه داد: بر اساس این طرح، پزشکان بسیجی کلاس‌های آموزشی متعددی، ویژه جوانان و نوجوانان در مقاطع مختلف برگزار و به صورت علمی مضرات استفاده دخانیات را برای آنها شرح می‌دهند.

مهدوی‌‌یگانه با بیان اینکه اجرای طرح فوق از اوایل اردیبهشت‌ ماه در نظرآباد آغاز شده است، گفت: در زمان دایر بودن مدارس، کلاس‌ها ویژه دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و با همکاری مدارس برگزار می‌شد و در این دوره‌های آموزشی و فرهنگی،‌ پزشکان بسیجی جوانان و نوجوانان را از خطرات دخانیات آگاه کردند.

وی افزود: پس از اتمام فصل تحصیلی، این دوره‌ها با همکاری مساجد و کانون‌های فرهنگی برگزار می‌شود و امیدواریم با اجرای کامل طرح فوق بتوانیم گامی موثر در کنترل مصرف دخانیات به ویژه در سنین پایین برداشته باشیم.

مهدوی‌یگانه در پایان با تاکید بر اینکه اجرای راهکارهای فرهنگی تاثیر بسیار زیادی در کنترل معضلات اجتماعی دارد، گفت: برنامه‌های فرهنگی متعددی در این حوزه با حضور و مشارکت بسیجیان شهرستان نظرآباد در دست اجرا داریم که در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول