اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نایب‌رئیس اندیشکده الاهرام مصر در گفت‌وگو با فارس:

قطع رابطه با سوریه به‌ معنای عدم ایفای نقش مصر در حل بحران این کشور است

نایب‌رئیس اندیشکده الاهرام مصر ضمن انتقاد از تصمیم قاهره در قطع رابطه با دمشق تاکید کرد این اقدام به معنای عدم هرگونه ایفای نقش از سوی مصر در حل بحران سوریه است.

قطع رابطه با سوریه به‌ معنای عدم ایفای نقش مصر در حل بحران این کشور است

«عماد جاد» نائب رئیس اندیشکده الاهرام مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد که تصمیم «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر در قطع رابطه قاهره با دمشق و درخواست ایجاد منطقه ممنوع پرواز علیه سوریه به معنای خروج مصر از هرگونه ایفای نقش برای حل بحران سوریه و نداشتن جایی در تلاش‌های بین المللی و منطقه‌ای برای حل بحران سوریه است.

عماد جاد در ادامه تاکید کرد: تصمیمی که رئیس جمهور مصر در قبال سوریه اتخاذ کرد و حمله دیپلماتیکی که علیه سوریه انجام داد و از جهاد در سوریه و غیره سخن گفت، هیچ‌گاه نمی‌توان مورد پذیرش و قبول مردم مصر باشد. 

وی افزود: زمان اعلام این تصمیم مرسی و سخنانی که ایراد کرد، همه با هدف تاثیرگذاری بر احساسات مردم مصر انجام شد تا آنها در تظاهرات 30 ژوئن شرکت نکنند و خواستار سرنگونی نظام و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از موعد نشوند.

از سوی دیگر عماد جاد بر اهمیت حفظ روابط ایران و مصر تاکید کرد و گفت: از دست دادن رابطه با ایران پس از سه دهه قطعی رابطه بدون تردید بر روابط مصر بر دیگر کشورها از جمله عراق تاثیر منفی خواهد گذاشت.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول