اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن دورود:

85 میلیارد تومان به زلزله زدگان دورود تسهیلات پرداخت شده است

رئیس بنیاد مسکن شهرستان دورود گفت: در مجموع رقمی نزدیک به 85 میلیارد تومان وام به زلزله زدگان دورود پرداخت شده است.

85 میلیارد تومان به زلزله زدگان دورود تسهیلات پرداخت شده است

ناصر زرین جویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دورود گفت: در زلزله‌ای که آبان ماه سال 1389 در شهرستان دورود به وقوع پیوست، منطقه شهری دورود را مورد هجوم خود قرار داد.

وی افزود: در شهرستان دورود بیش از 30 هزار واحد مسکونی در منطقه شهر دورود وجود دارد که تعداد زیادی از آنها دچار خسارت بین 10 تا 100 درصدی شدند که در همان ساعت‌های اولیه اکیپ‌های زیادی از مهندسین شهرستان توسط بنیاد مسکن سازماندهی و بررسی میزان خسارت‌ها را انجام دادند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان دورود گفت: پس از انجام بررسی‌های اولیه در مرحله اول 12 میلیارد تومان بودجه اختصاص یافت.در اقدامات اولیه به حدود شش هزار خانوار که اثاثیه آنها آسیب دیده بود به هر خانوار 200 هزار تومان به صورت بلاعوض پرداخت شد که در مجموع رقمی بالغ بر 1.2 میلیارد تومان را شامل می‌شود.

زرین جویی اظهار داشت: مبلغی نزدیک به 4.8 میلیارد تومان وام تعمیرات دو میلیون تومانی جهت تعمیرات سطحی و جزئی به عده زیادی پرداخت شد.

وی افزود: مبلغ شش میلیارد تومان از بودجه اولیه به صورت وام پنج میلیون تومانی برای مقاوم‌سازی و 9 میلیون تومانی برای احداث به حدود 1100 نفر پرداخت شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان دورود خاطر نشان کرد: چون مبلغ تخصیص یافته کافی نبود، با پیگیری‌های بسیاری که از سوی مسئولان صورت پذیرفت، بعد از یک سال مبلغ 140 میلیارد تومان برای 7 هزار واحد مسکونی جهت مقاوم سازی و احداث تخصیص یافت.

وی افزود: این وام‌ها با همکاری بانک‌های عامل ملت، تجارت و صادرات از شهریور سال 90 تا شهریور سال 91 حدود 50 درصد آن یعنی به تعداد 3500 فقره وام به مبلغ 70 میلیارد تومان جذب و به مردم خسارت دیده پرداخت شد و مابقی آن به علت عدم مراجعه مردم در زمان تخصیص اعتبار جذب نشد.

زرین جویی اظهار داشت: اما در این راستا همزمان با 140 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده، مبلغ 3 میلیارد تومان نیز به صورت کمک بلاعوض به وام گیرندگان پرداخت شده است، البته عده زیادی از وام گیرندگان این کمک بلاعوض را دریافت نکرده‌اند که باید اعتبار جدیدی برای آنها تخصیص داده شود.

وی افزود: سود وام‌های پرداختی برای متقاضیان پنج درصد و با دوران ساخت 15 ساله است.

انتهای پیام/2304/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول