اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

فرهنگ تولید جایگزین فرهنگ پشت میزنشینی شود

استاندار گیلان خواستار نهادینه شدن فرهنگ تولید، ارائه خدمت و جهاد در جامعه شد و گفت: فرهنگ تولید باید جایگزین فرهنگ پشت میزنشینی شود.

فرهنگ تولید جایگزین فرهنگ پشت میزنشینی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت سه خواستار واگذاری پروژه‌های صیانت از جنگل‌ها به بسیج سازندگی شد و اظهار کرد: بعضی از دستگاه‌های اجرایی می‌توانند تمام پروژه‌های خود را به بسیج سازندگی واگذار کنند.

وی بر نهادینه شدن فرهنگ تولید، ارائه خدمت و جهاد در جامعه شد و افزود: جهاد دفاعی وقتی محقق می‌شود که با ایثار آشنا شویم.

هاشم‌نیا فرهنگ‌سازی تولید در روستا و شهر را بهترین فرصت برای جوانان دانست و تصریح کرد: بخشی از بیکاری در گیلان به دلیل نداشتن فرهنگ تولید است و فرهنگ تولید باید جایگزین فرهنگ پشت میزنشینی شود.

استاندار گیلان به اختصاص 250 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: 270 طرح اشتغال خانگی در استان معرفی شده است.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از آب و خاک در کشاورزی، بیان کرد: بسیج سازندگی در این زمینه توانمندی‌های بسیاری دارد.

هاشم‌نیا معادن گیلان را به دلیل مسائل زیست‌محیطی و منابع طبیعی مورد غفلت خواند و یادآور شد: 150 میلیارد تومان تسهیلات برای معادن استان در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان مصوبه کالای همراه مسافر از منطقه آزاد تجاری انزلی را از موضوع‌هایی عنوان کرد که در اقتصاد استان تاثیرگذار است و افزود: ایجاد مزارع پرورش ماهی در تالاب انزلی پیگیری می‌شود.

وی 55 درصد شهرنشینی گیلان را در شهر رشت اعلام کرد و گفت: بازارهای محلی باید در شهر رشت فعال شود.

هاشم‌نیا فعال‌سازی بسیجیان در امر سازندگی را به عهده فرمانداران دانست و یادآور شد: فرمانداران باید پروژه‌ها را به بسیج سازندگی منتقل کنند.

این مسئول با اشاره به تفاهمنامه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با استاندار گیلان، بیان کرد: پارک فناوری دفاعی در گیلان تاسیس می‌شود و هیئت دولت آن را تایید و ابلاغ کرده است.

استاندار گیلان خواستار فعالیت گسترده دانشگاه‌ها در پارک فناوری دفاعی استان شد.

وی در ادامه با قدردانی از مردم در خلق حماسه سیاسی، تصریح کرد: مردم‌سالاری دینی با خلق حماسه سیاسی مردم ایران در جهان دیده شد.

هاشم‌نیا با اشاره به مشارکت بیش از یک‌میلیون و 470 هزار نفر گیلانی‌ها در انتخابات 24 خرداد جاری، خاطرنشان کرد: 50 هزار نفر مسئولیت برگزاری انتخابات در استان را به عهده داشتند و سه هزار صندوق رای را مدیریت کردند.

استاندار گیلان مردم را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مؤلفه حماسه‌سازی خواند و گفت: نظام اسلامی در جهان سربلند شده است.

انتهای پیام/84001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول