اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جانشین سازمان بسیج صورت گرفت

افتتاح زائرسرای جوادالائمه(ع) در قم + عکس

زائرسرای جوادالائمه(ع) در مجتمع فرهنگی ولایت قم امروز با حضور جانشین سازمان بسیج به بهره‌برداری رسید.

افتتاح زائرسرای جوادالائمه(ع) در قم + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم افتتاح زائرسرای جوادالائمه(ع) در مجتمع فرهنگی ولایت سازمان بسیج مردمی سپاه استان قم امروز در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

در این مراسم سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور، یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی راهیان نور گردشگری بسیج، مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه قم، سید علی سیدی مسئول مجتمع فرهنگی ولایت، احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس و محمد دلبری شهردار قم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم یعقوب سلیمانی، رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج سخنرانی کرد و با اشاره به ویژگی‌های فنی این طرح گفت: همه دست‌اندرکاران تلاش زیادی کردند تا با وجود مشکلات اقتصادی در سال گذشته، کیفیت پروژه حفظ شود ضمن اینکه کار زودتر از زمان‌بندی پیش‌بینی شده به پایان رسید.

در ادامه حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند فرهنگ جهاد و شهادت را از ملت ما بگیرند اظهار کرد: در این میان باید برنامه‌ریزی داشت، امکانات لازم را فراهم کرد و روحانیون و سپاهیان پیشقدم شوند و در این مسیر از سرزنش‌ها نهراسند؛ راه‌اندازی چنین مجتمع‌هایی می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند.

علی فضلی جانشین سازمان بسیج هم در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: مردم ایران به ارزش‌های اسلامی روی آورده‌اند و امیدواریم در سایه‌سار ولایت به اهداف بزرگ انقلاب دست یابیم؛ امروز فعالیت‌های خوبی در حوزه اردویی و گردشگری بسیج به ویژه در زمینه راهیان نور صورت گرفته و مجمع فرهنگی ولایت و زائرسرای جوادالائمه(ع) در قم هم یکی از نمونه‌های بارز آن هستند.

کلنگ احداث زائرسرای جوادالائمه(ع) در 27 مردادماه سال 1390 زده شد و زمان‌بندی پروژه نیز 24 ماه بود که با پیگیری‌های مستمر سپاه و بسیج قم ساختمان آن در مدت 21 ماه ساخته و آماده بهره‌برداری شد.

ساختمان این زائرسرا در پنج طبقه شامل طبقه همکف (لابی و رستوران) و چهار طبقه اقامتی بوده و هر طبقه نیز دارای 18 اتاق و 16 سوئیت هتلی است و همه امکانات مورد نیاز در اتاق‌ها فراهم شده است.

زیربنای این زائرسرا با احتساب موتورخانه سه هزار و 364 متر مربع بوده و دارای 344 متر سنگ‌کاری محوطه و 140 متر جدول‌گذاری است ضمن اینکه خیابان ضلع جنوبی محوطه آن نیز به طول 550 متر احداث شده است. 

 

 

انتهای پیام/78004/صا40/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول