اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مدیرسابق دفتر الجزیره در گفت‌وگو با فارس:

قطع روابط با سوریه به معنی اطاعت از آمریکاست

مدیر سابق دفتر الجزیره در قاهره تصمیم محمد مرسی رئیس جمهور مصر مبنی بر قطع روابط با سوریه را به مثابه اطاعت کامل از راهبرد آمریکا دانست.

قطع روابط با سوریه به معنی اطاعت از آمریکاست

«حسین عبدالغنی» مدیر سابق دفتر الجزیره در قاهره  و از اعضای ارشد جبهه نجات ملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، مخالفت خود را با تصمیم رئیس جمهور مصر مبنی بر قطع روابط با سوریه اعلام کرده و آن را به مثابه اطاعت از راهبرد آمریکا دانست.

وی اظهار داشت: راهبرد آمریکا مبتنی بر تغییر کشمکش عربی- اسرائیلی به کشمکش عربی – ایرانی و به عبارت بهتر کشمکش بین اهل تسنن و شیعیان است و به این ترتیب ما به جای جنگ با دشمن واقعی به جنگ با یکدیگر سوق داده می شویم.

عبدالغنی درخواست محمد مرسی مبنی بر اعلام منطقه ممنوعه پرواز در سوریه را محکوم و تاکید کرد که این اقدام، آغاز اشغال یک کشور عربی و اسلامی مانند سوریه با پوشش عربی آن هم از سوی مصر علیه کشوری مهم و تاثیرگذار مانند سوریه است.

وی تصریح کرد: درخواست مرسی از حزب الله لبنان به خروج از سوریه و خودداری از دخالت در مسائل داخلی آن، غیر منتظره بود در حالی که انتظار می رود حال که این درخواست را مطرح کرده است آمریکا و ناتو و اسرائیل و نیز جبهه النصره وابسته به القاعده را نیز به خودداری از دخالت در مسائل سوریه فراخواند تا درخواست آن منطقی بوده و از معیارهای دوگانه در امان بماند.

مدیر سابق دفتر الجزیره در قاهره مخالفت کامل خود را با تبدیل درگیری در سوریه به درگیری علیه مقاومت و به عبارت بهتر حزب الله اعلام کرد.

هیچ گروه مسلحی در سوریه حضور نداشته باشد

وی در عین حال گفت نباید در سوریه هیچ گروه مسلحی از جمله حزب الله حضور داشته باشد اما جبهه النصره یا هر گروه مسلح دیگری که تحت حمایت آمریکا و اسرائیل فعالیت دارند نیز باید از این کشور خارج شوند.

عبدالغنی همچنین تصریح کرد: محمد مرسی با برگزاری کنفرانس کمک به سوریه در صدد تاکید بر اجرای نقشه آمریکا بود تا به این ترتیب حمایت واشنگتن را در برابر انقلاب مردمی برای خود تضمین کند غافل از اینکه هنگامی که مردم برخاسته و انقلاب کنند هیچ کس نمی تواند از کسی حمایت کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول