اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/تحولات آفریقا/

تاکید سودان بر مجازات عاملان ارتکاب جرایم در دارفور/ سفر رئیس جمهور آفریقای مرکزی به خارطوم

دولت سودان بر مجازات عاملان ارتکاب جرایم در دارفور از جمله قاتلان رهبران جنبش عدالت و برابری که به توافقنامه صلح پیوسته بودند تاکید کرد.

تاکید سودان بر مجازات عاملان ارتکاب جرایم در دارفور/ سفر رئیس جمهور آفریقای مرکزی به خارطوم

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، امین حسن عمر، وزیر مشاور در امور ریاست جمهوری سودان و رئیس دفتر پیگیری صلح دارفور تاکید کرد که دولت خارطوم به تحقق و برقراری صلح در دارفور و مجازات عاملان جرایم در این منطقه اهتمام زیادی دارد.

این وزیر سودانی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور گفت: کمیته بین‌المللی پیگیری اجرای سند صلح دارفور که اخیرا در دوحه تشکیل جلسه داد تاکید کرد: اقدام شورشیان جنبش عدالت و برابری شاخه جبریل ابراهیم در ترور رهبرانی از این جنبش که به توافقنامه صلح پیوسته بودند برای بی ثبات کردن منطقه دارفور بوده است.

این کمیته بین‌المللی در بیانیه پایانی نشست خود در دوحه مجازات عاملان جرایم در دارفور از جمله ترور رهبران جنبش عدالت و برابری را خواستار شد.

وزیر مشاور در امور ریاست جمهوری سودان از شورای امنیت خواست شورشیان جنبش عدالت و برابری را مجازات کند.

وی افزود: مقامات چادی نیز در پیگرد عاملان ترور رهبران جنبش عدالت که در خاک این کشور کشته شدند جدی است.

شورشیان جنبش عدالت و برابری سودان در دوازدهم ماه مه گذشته به کاروان رهبران جنبش عدالت و برابری سودان که پس از امضای توافقنامه صلح دوحه در حال بازگشت به دارفور بودند در خاک چاد حمله کردند و شماری از آنها را به قتل رساندند.

سفر رئیس جمهور آفریقای مرکزی به خارطوم

پایگاه خبری الیوم السابع، همچنین اعلام کرد که میشل جوتودیا، رئیس جمهور آفریقای مرکزی که از دوشنبه گذشته به سودان سفر کرده است با مقامات این کشور دیدار کرد.

جوتودیا در این راستا با نافع علی نافع، معاون رئیس جمهور سودان و محمد عطا المولی، رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت دیدار کرد.

جوتودیا پیش از آن با عبدالرحیم محمد حسین، وزیر دفا سودان دیدار کرده بود.

در این دیدارها راه‌های همکاری مشترک بین دو کشور به خصوص پس از تغییرات سیاسی در جمهوری آفریقای مرکزی و دیگر مسائل مورد اهتمام دو طرف مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

شورای ملی انتقالی جمهوری آفریقای مرکزی که در پی سرنگونی دولت فرانسوا بوزیزه در این کشور روی کار آمده بود میشل جوتودیا رئیس شورشیان سلکا را به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور را در فروردین ماه گذشته انتخاب کرد.

جوتودیا پس از براندازی حکومت فرانسوا بوزیزه قدرت را در جمهوری آفریقای مرکزی به دست گرفته بود. 

وی پس از آنکه شورشیان سلکا بیست و چهارم مارس گذشته بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی را تصرف کردند، خود را رئیس جمهور این کشور خواند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول