اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دفع حمله جبهه‌النصره به زندان حلب/کشته‌شدن شماری از سران القاعده در ریف ‌لاذقیه

ارتش سوریه تلاش‌های عناصر وابسته به گروه «جبهه النصره» برای هدف قرار دادن زندان مرکزی حلب را دفع کرد. همچنین در ریف ‌لاذقیه ارتش سوریه چندین سرکرده گروه تروریستی القاعده را به قتل رساند.

دفع حمله جبهه‌النصره به زندان حلب/کشته‌شدن شماری از سران القاعده در ریف ‌لاذقیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، یگان‌های ارتش سوریه تلاش‌ چندین‌باره عناصر وابسته به گروه «جبهه النصره» برای هدف قرار دادن زندان مرکزی حلب را دفع کرد و در جریان درگیری‌های پیش آمده ده‌ها فرد مسلح را به قتل رساند.

در جریان این عملیات ارتش سوریه یک خودرو مملو از سلاح و تجهیزات نظامی را منهدم و 19 فرد مسلح را در شمال زندان به قتل رساند و در نزدیکی «کارخانه السیف» یک توپ و یک تیربار ضد هواپیما را منهدم کرد و 25 فرد مسلح را به قتل رساند.

همچنین ارتش سوریه در عملیاتی دیگر و در نزدیکی گورستان «حیلان» یک تک تیرانداز و 8 فرد مسلح را در نزدیکی رستوران «البلاکا» و 11 فرد مسلح دیگر را در شرق انبار «آهن» را به قتل رساند و یک قبضه توپ را منهدم کرد.

از سوی دیگر ارتش سوریه چندین عملیات را در مناطق «تلة المضافة»، مسجد «حندرات»، «بستان الباشا»، «دار المعلمین» و میدان «الجندول» به اجرا گذاشته و مراکز تجمع افراد مسلح در این مناطق را منهدم کردند.

اما از ریف لاذقیه در غرب سوریه گزارش شده که ارتش سوریه با انجام عملیات‌هایی علیه عناصر وابسته به سازمان القاعده شماری از آنها را به قتل رساند که در میان آنها تروریست‌هایی همچون «فخر مصراتة» و «خطاط زنتان» و «ابو زبیدة» و «محمد عبد السلام بقرة» با تابعیت‌های لیبیایی در روستای «الشحرورة» شناسایی شدند.

همچنین در عملیات دیگر ارتش سوریه تروریست‌های معروفی همچون «عمار بکورة» و «عمر الطالبانی» و «عبد الرحمن الشیخانی» را به قتل رساندند. همچنین «احمد کاسر الحسن» و «عمار حجیکو» دو سرکرده گروه تروریستی «ارتش آزاد سوریه» نیز در عملیات دیگر ارتش سوریه کشته شدند.

در درگیری‌های ارتش سوریه با افراد مسلح در روستای «خربة سولات» نیز «ابو محمد قبار» و «ابو حمزة» دو سرکرده دیگر «ارتش آزاد سوریه» کشته شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول