اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشن صعود در سراسر ایران اسلامی/

اراک سرشار از شادی شد / حماسه ورزشی زینت بخش حماسه سیاسی

پیروزی شیرین تیم فوتبال کشورمان در برابر کره جنوبی و صعود به مسابقات جام جهانی موج شادی را به خیابان‌های اراک کشاند و زینت بخش حماسه سیاسی 24 خرداد شد.

اراک سرشار از شادی شد / حماسه ورزشی زینت بخش حماسه سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک هنوز مردم ایران طعم شیرین خلق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری را کامل نچشیده بودند که امروز با افتخارآفرینی تیم ملی فوتبال کشورمان و صعود به مسابقات جام جهانی شادی دیگری را جشن گرفتند و با این پیروزی ارزشمند افتخارات ایران اسلامی در عرصه ورزش را نیز به رخ جهانیان کشیدند.

بر اساس این گزارش بلافاصله پس از پایان بازی فوتبال تیم کشورمان در مقابل کره جنوبی و پیروزی افتخارآفرینان تیم ملی ایران، مردم شهر اراک و سایر شهر‌های استان مرکزی به خیابان‌ها ریخته و با پخش شیرینی و شربت بار دیگر حماسه‌آفرینی هموطنانشان را در صعود به مسابقات جام جهانی جشن گرفتند.

شهروندان اراکی که از شادی این افتخارآفرینی در پوست خود نمی‌گنجیدند، با حضور در خیابان به جشن و پایکوبی پرداخته و غیرت شیرمردان ایران در زمین مسابقه را ستودند.

اراکی‌‌ها با به صدا در آوردن بوق ماشین‌ها، دست زدن، سوت زدن و حمل پرچم سه رنگ کشورمان در پوست خود نمی‌گنجند و به جشن و شادی پرداخته‌اند.

دمیدن در سوت پایان دیدار بمبی از شادمانی در خیابان‌ها و معابر اراک منفجر کرد و  مردم را از پای تلویزیون‌ها به بیرون کشاند و شهری را که در سکوت تماشای فوتبال به سر می‌برد را به یکباره به شهری پر از هیاهو و شادمانی تبدیل کرد.

میادین و خیابان‌های اراک و سایر شهر‌های استان همچون بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک کشورمان دقایقی پس از پایان بازی مملو از مردمانی شد که به استقبال پیروزی بزرگ آمدند و به جشن و پایکوبی پرداختند.

امیر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حالی که اشک شادی از گونه‌هایش جاری بود، گفت: من این پیروزی ارزشمند را به همه ملت ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک می‌گویم و امیدوارم ایران اسلامی در همه عرصه‌ها به افتخار و سر بلندی دست یابد.

وی اظهار داشت: صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به مسابقات جام جهانی بار دیگر موجب نشاط و شادی مردم شد که من از اعضای تیم ملی فوتبال به خاطر این افتخارآفرینی قدردانی می‌کنم.

آرش مددی با اشاره به اینکه حق ملت بزرگ و صاحب تمدن ایران بیشتر از این‌ها است، گفت: ایران همیشه مهد افتخار و عزت و سربلندی است و من از اینکه این سرزمین، چنین مردان افتخار آفرینی دارد به خود می‌بالم.

این شهروند اراکی افزود: صبح که برای نماز بیدار شدم، برای سربلندی تیم ملی دعا کردم از خدا خواستم امروز را نیز همچون روز 24 و 25 خرداد روز افتخار و سربلندی ملت ایران قرار دهد.

مرد میان‌سالی که به گفته خودش علاقه‌ای به فوتبال ندارد، گفت: من هیچ مسابقه فوتبالی را تماشا نمی‌کنم اما امروز فرق می‌کرد، امروز بحث عزت و افتخار ایران اسلامی در میان بود و من از صبح برای شروع مسابقه و صعود ایران به جام جهانی لحظه شماری می‌کردم و خدا را شکر می‌کنم که ملی‌پوشان کشورم توانستند دل میلیون‌ها نفر از ایرانی‌ها را شاد کنند.

حسن میرزایی ادامه داد: افتخار این پیروزی همچون انتخابات 24 خرداد متعلق به ملت ایران است، امروز ایران سراسر شوق و افتخار است که من هم به سهم خود از ملی‌پوشان تشکر می‌کنم.

مریم شامری نیز در حالی که دسته گل زیبایی را در دست داشت، گفت: ملی پوشان باید خیلی زودتر از این به جام جهانی صعود می‌کردند، چرا که آنها لیاقت حضور در جام جهانی را دارند.

وی تصریح کرد: مردان ایرانی همواره نشان داد‌ه‌اند در میادین ورزشی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی مردان مرد هستند همواره برای افتخار و سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنند و از جان مایه می‌گذارند.

دانشجوی رشته تربیت بدنی نیز در حالی که جعبه بزرگ شیرینی را بین مردم پخش می کرد، گفت: مردم ایران سال‌ها در انتظار این روز بودند، روزی که تیم ملی فوتبال کشورمان را در جام جهانی به نظاره بنشینند.

حمید حسینی در حالی که صدای بوق و سوت و فریاد صدا را به صدا نمی‌رساند، افزود: صعود به جام جهانی بار دیگر شور و شوق زیادی را به جامعه ایران تزریق کرد، شور و شوقی که پس از خلق حماسه سیاسی 24 خرداد افتخار بزرگی را در عرصه ورزش برای ملت ایران به همراه آورد.

امید است هر روز شاهد پیروزی‌های پی‌در پی ملت قهرمان ایران باشیم.

انتهای پیام/87001/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول