اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشن صعود در سراسر ایران اسلامی/

صعود در کره جنوبی - جشن در ایران/ شادی گیلانی‌ها پس از پیروزی تیم ملی‌

هواداران و مردم ورزش‌دوست گیلان صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی را جشن گرفتند.

صعود در کره جنوبی - جشن در ایران/ شادی گیلانی‌ها پس از پیروزی تیم ملی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران برای چهارمین بار به جام جهانی موجی از شادی و سرور را به ایرانیان هدیه داد.

تیم ملی فوتبال ایران یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی به شمار می‌رود که تاکنون سه بار قهرمان جام ملت‌های آسیا در سال‌های 1968، 1972 و 1976 شده و در سال‌های 1978، 1998 و 2006 موفق شده ‌است سه بار در جام جهانی فوتبال حضور یابد.

جام جهانی فوتبال که مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان محسوب می‌شود از سال 1930 و هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود.

مردم گیلان با صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی با حضور در خیابان‌ها و معابر عمومی به جشن و پایکوبی پرداختند.

فوتبال پدیده‌ای عجیب، همه‌گیر و مورد توجه بوده و به همین دلیل است که بردن و باختن‌ها در آن اهمیتی فوق‌العاده برای لایه‌های مختلف جامعه دارد.

امروز 11 نفر روی مستطیل سبز در سرزمین چشم‌بادامی‌های کره مأموریت داشتند تا مردم ایران را به یک جشن دیگر دعوت کنند، مردمی که این روزها حالشان خوب است و منتظر یک شادی دیگر به بهانه راهیابی فوتبال ایران به جام جهانی بودند که این مهم به وجود آمد.

*ایران سلطان فوتبال آسیاست

یک دانشجوی گیلانی که با در دست داشتن پرچم کشورمان فریاد ایران، ایران سر می‌داد به خبرنگار فارس گفت: ایران بهترین تیم آسیا و سلطان فوتبال قاره کهن است.

سجاد پور موسی افزود: بچه‌ها امروز خوب ظاهر شدند و تلاش آنها به بار نشست و این صعود را مدیون زحمات مربیان، بازیکنان و دعای خیر مردم هستیم.

کارشناس علوم ورزشی، با بیان اینکه باید اقتدار ایران را در جام جهانی به رخ جهانیان بکشیم، تصریح کرد: مردم پشتیبان بازیکنان تیم ملی هستند.

*مردم یار دوازدهم ملی پوشان هستند

یک بازاری نیز به خبرنگار فارس در رشت، گفت: این پیروزی را به تمام مردم و ورزش‌دوستان تبریک می‌گویم و امیدوارم با تداوم پیروزی‌ها بتوانیم در جام جهانی بدرخشیم.

مهدی احمدی افزود: مردم بیشترین حمایت را از تیم ملی داشتند و ثابت کردند که یار دوازدهم ملی‌پوشان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال هستند.

وی با بیان اینکه زودتر از اینها می‌توانستیم صعودمان را قطعی کنیم، اظهار کرد: امروز یکی از بهترین روزهای مردم ایران در تاریخ ورزشی کشور است.

*فوتبال آسیا به ایران تعظیم کرد

یک پیرمرد 63 ساله در حالی که با نوه‌های خود به خیابان آمده بود به خبرنگار فارس گفت: فوتبال پیر و جوان ندارد و امروز با برد شیرین به جام جهانی صعود کردیم و همه خوشحالیم.

صالح اعلایی، با اشاره به اینکه ایران مهد خواستن توانستن است، افزود: امروز تیم ملی ایران موجب غرور ایرانیان در آسیا و جهان شد و فوتبال آسیا به ایران تعظیم کرد.

این بازنشسته گیلانی، گفت: بازیکنان تیم ملی باید نوار پیروزی‌های ایران را تداوم بخشند و خود را برای پیروزی‌های دیگر آماده کنند.

وی جام جهانی فوتبال را آوردگاه ورزش هر کشور دانست و اذعان کرد: ورزش یک دیپلماسی بین‌المللی است که می‌تواند سخن یک ملت را به جهانیان ارائه دهد.

*صعود ایران به جام جهانی غرورآفرین است

راننده‌ای که پشت چراغ قرمز ایستاده بود و بوق‌های مکرر به منظور ابراز شادمانی خود از صعود تیم ملی به جام جهانی می‌زد، در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: به تیم ملی عشق می‌ورزم و از شادی سر از پا نمی‌شناسم.

احمد فلاحی، درباره اینکه چرا صعود تیم ملی موجب شادمانی او شده است، اذعان کرد: این صعود غرورآفرین است و مانند دیگر مناسبت‌های ملی و سیاسی چشم دشمنان را کور می‌کند زیرا دشمنان تصور این پیروزی به دنبال موفقیت در انتخابات را نداشتند.

به گزارش فارس، جشن صعود تیم ملی ایران در رشت و شهرستان‌های گیلان در حال برگزاری است و مردم با به صدا در آوردن بوق‌های شادی خودروهای خود و در دست داشتن پرچم‌های سه رنگ کشورمان به شادی می‌پردازند و در برخی نقاط شیرینی و گل به همدیگر هدیه می‌دهند.

انتهای پیام/84001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول