اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قطر با استفاده از پوشش سازمان ملل و نهادهای خیریه برای تروریست‌ها سلاح می‌فرستد

سازمان اطلاعات لبنان یک اردنی را دستگیر کرده که کارت شناسایی تقلبی آوارگان فلسطینی را به همراه داشته و بعد از تحقیقات از این فرد مشخص شد که وی از کسانی است که از گروه های تندرو پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می کند.

قطر با استفاده از پوشش سازمان ملل و نهادهای خیریه برای تروریست‌ها سلاح می‌فرستد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «العالم»، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی در مورد دستگیری فردی بنام محمود.ص متولد 1970 میلادی و دارای تابعیت اردنی نوشت: بازپرسان از اعتراف‌های این فرد شگفت زده شدند؛ زیرا وی با صراحت تمام و بدون هرگونه فشاری و با افتخار به ارتکاب اقدامات جنایتکارانه و پیوستن به فعالیت‌های مسلحانه و تروریستی اعتراف کرد؛ اعترافی که اگر در هر کشور دیگر منطقه صورت می گرفت، برای بستن طناب دار دور گردنش کافی بود.

این فرد دارای مدرک عالی پژوهشی در شریعت اسلامی و صاحب چند شرکت پیمانکاری در قطر و امارات و عربستان است و ریاست جمعیت «مکّیّون» را برعهده دارد که حسین حمدان اردنی آن را تاسیس کرده است و وی در جریان تحقیقات گفت که پیشتر وابسته به حزب آزادی بخش بوده است.

منابع تحقیقاتی گفتند: این فرد در جریان بازجویی اذعان کرده که 2 میلیون و 200 هزار دلار از خالد دیاب مسئول هلال احمر قطر دریافت کرده تا آنها را به یک شیخ لبنانی مقیم شهرک برالیاس در بقاع تحویل دهد که به جمعیت "مسلمانان بدون مرز" وابسته است.

وی توانست به واسطه این شیخ 30 قبضه سلاح آر.پی.جی به مبلغ 900 هزار دلار و 300 گلوله سنگین به قیمت 300 هزار دلار را خریداری و به وسیله یک قاچاقچی سوری به نام انور مجهول معروف به "ابی صلاح" وارد خاک سوریه کند.

این قاچاقچی نیز به نوبه خود سلاح ها را به یک سوری به نام ابوعبدالله در منطقه الغوطه در ریف دمشق تحویل داده است.

وی همچنین یکصد قبضه سلاح کلاشینکف به همراه یک صندوق مهمات از اردوگاه عین الحلوه در لبنان تنها با مبلغ 40 هزار دلار خریداری کرد که این پولها جزء همان مبلغی بود که برادرش که مقیم قطر بوده برایش فرستاده بود.

وی درباره هویت فردی که سلاح ها را فروخته است، گفت که این فرد معروف به ابومحمد است که به همراه محمد عبدالله معروف به ابوحمزه به بهانه توزیع کمک های انسانی برای آوارگان سوری وارد اردوگاه عین الحلوه شد.

منابع امنیتی درباره چگونگی عبور دادن این مقدار سلاح از پست های بازرسی ارتش مستقر در اطراف اردوگاه عین الحلوه به بیرون از این اردوگاه گفتند که اکثر صندوقهای کمک های امدادی به آوارگان بازرسی نمی شوند زیرا این امر با توجه به مقادیر زیاد کمک ها امکانپذیر نیست.

به گفته این منابع، این فرد بازداشت شده حدود یک ماه پیش از طریق گذرگاه باب الهواء به همراه پنج اردنی دیگر از ترکیه وارد سوریه شدند که ورود آنها در چارچوب تلاش برای وارد کردن سلاح به منظور حمایت از افراد مسلح مخالف نظام سوریه بود.

وی اعتراف کرد که در سوریه در درعا و ادلب جهاد کرده است و به لبنان بازگشته تا به گروه‌ها جهادی در طرابلس نیز سلاح برساند.

در این راستا، وی اخیرا مبلغ 50 هزار دلار به یک شیخ سلفی معروف در شهر طرابلس پرداخت کرده است تا هوادارانش به نبرد در باب التبانه علیه جبل محسن ادامه دهند.

این فرد براساس اعترافات خود گفت که مسئولیت را با دستور جمعیت قطری "ساند" برعهده داشته و با تعدادی از جمعیت ها در لبنان و ترکیه برای هماهنگی جهت توزیع کمک ها بین آوارگان سوری در تماس بود.

استفاده پوششی از هلال احمر و موسسات خیریه و کمک رسانی برای رساندن سلاح و مهمات به شورشیان در سوریه برای سازمان اطلاعات این کشور از همان ابتدا شناخته شده بود و به همین دلیل نیز ارتش سوریه با هر گونه ارسال کمک خارجی به صورت مستقیم به مناطق درگیری جلوگیری می کرد و این کمک ها را مشروط به همراهی هلال احمر سوریه کرده بود.

سه هفته پیش نیز یک خودرو عبوری از ترکیه به داخل سوریه که در ظاهر با خود کمک های انسان دوستانه فرانسه را حمل می کرد، در نزدیکی مرز مشترک منفجر شد که این انفجار مشخص کرد در این خودرو تسلیحات ساخت فرانسه برای شورشیان مسلح و جبهه النصره جاسازی شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول