اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات آزاد کشتی کشوری

کشتی‌گیر تویسرکانی قهرمان کشور شد

عسگر تکلو کشتی‌گیر تویسرکانی در مسابقات آزاد کشتی کشوری خرداد ماه امسال در وزن 69 کیلو گرم مقام نخست این مسابقات را به خود اختصاص داد.

کشتی‌گیر تویسرکانی قهرمان کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، عسگر تکلو کشتی‌گیر تویسرکانی در مسابقات آزاد کشتی کشوری خرداد ماه امسال در وزن 69 کیلو گرم مقام نخست این مسابقات را به خود اختصاص داد.

این کشتی‌گیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار داشت: با حضور در مسابقات کشتی آزاد پیشکسوتان با پشت سر گذاشتن حریفان خود توانستم، مقام نخست کشتی آزاد کشوری را کسب کنم.

عسگر تکلو با اشاره به اینکه این مسابقات از 17 تا 18 خرداد ماه سال جاری برگزار شد، بیان داشت: مسابقات کشتی آزاد پیشکسوتان در سالن 7 تیر تهران با حضور کشتی‌گیران از 33 استان کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه 14 نفر از استان همدان در این مسابقات حضور داشتند، گفت: من از بین ورزشکاران استان توانستم رتبه نخست این مسابقات را از آن خود کردم.

این کشتی‌گیر با بیان اینکه در این مسابقات با وزن 69 کیلو با 13 حریف رقابت داشتم، افزود: با چهار برد در کشتی با کشتی‌گیران شهرهای زنجان، مرکزی، کرمانشاه و تهران توانستم مقام نخست مسابقات کشتی آزاد کشوری را در وزن 69 کیلو به دست آورم.

وی خاطرنشان کرد: نفرات حائز مقام نخست در مسابقات کشتی آزاد کشوری در تهران، یکم مهر ماه سال جاری برای شرکت در مسابقات کشتی جهانی به بوسنی هرزگوین اعزام خواهند شد.

تکلو در ادامه  با اشاره به اینکه ورزش سلامت را به انسان هدیه می‌دهد، گفت: ما باید تلاش کنیم ورزش‌ در برنامه‌های زندگی افراد به ‌ویژه در سنین پایه قرار گیرد.

وی افزود: سال 49 با ورود به عرصه ورزش فعالیت در حوزه ورزشی کشتی، دو و میدانی و کوهنوردی را به صورت همزمان با هم آغاز کردم.

این قهرمان کشوری ابراز داشت: با عضویت در تیم‌های کشتی، دو و میدانی و کوهنوردی در  سال 54 به صورت جدی و مستمر با برنامه‌ای هدفمند فعالیتم را تاکنون ادامه داده‌ام.

وی در خصوص گزیده‌ای از مقام‌های کسب شده خود در طی سال‌های کار و تمرین در این سه رشته ورزشی، گفت: سال 81 در مسابقه کشوری کوهنوردی تعاونی دماوند با زمان 3 ساعت و 8 دقیقه در بین رقبا در این رقابت رتبه نخست را کسب کردم.

تکلو بیان داشت: سال 76 در مسابقات کوهنوردی کشوری در فتح کوه آبی دره سنندج رتبه دوم و سال 68 شیرکوه یزد رتبه سوم را به دست آوردم.

قهرمان کشتی آزاد تویسرکان اذعان داشت: سال 82 در مسابقه کشوری پیاده‌روی 5 هزار متر در استان مرکزی مقام دوم و مسابقه پیشکسوتان کشوی دوماراتون 42 کیلومتر به میزبانی نهاوند حائز رتبه دوم شدم.

وی با اشاره به اینکه مقام‌های زیادی را در این سه رشته ورزشی تا کنون به دست آورده‌ است، گفت: همراه با تمرین و کار در عرصه ورزش به عنوان مربی نیز در شهرستان تربیت ورزشکاران علاقه‌مند در این سه رشته ورزشی هم عهده‌دار هستم.

تکلو بیان کرد: مربی تیم کشتی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شهید مؤمنی را با همکاری علی‌محمد بیات محسن بیات و علی‌اکبر چهاردولی انجام می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه تیم شهید مؤمنی از 120 ورزشکار تشکیل شده است، گفت: تیم به صورت منسجم و مداوم به منظور کسب جایگاه‌های برتر در سطوح مختلف فعالیت دارد.

قهرمان کشتی آزاد تویسرکان به قدمت بسیار زیاد کشتی در تویسرکان اشاره کرد و گفت: تویسرکان در رشته کشتی از قدیم الایام صاحب‌نام بوده است.

وی اظهار داشت: تیم کشتی شهید مؤمنی در مسابقات کشتی کشوری سال گذشته  مقام‌های خوبی را کسب کرد.

تکلو افزود: ابوالفضل چهاردولی رتبه سوم، مهدی بابایی رتبه دوم و جواد سوری سوم کشتی کشوری را به خود اختصاص دادند.

وی یادآور شد: همچنین اسدی جویباری از اعضای تیم کشتی شهید مؤمنی تویسرکان در مسابقات انتخابات تیم ملی جوانان جام ناطق نوری، قهرمان کشوری شد.

قهرمان کشتی آزاد تویسرکان از آموزش و تمرین 48 ورزشکار علاقه‌مند به کشتی در روستای سید شهاب در بخش مرکزی تویسرکان خبر داد و افزود: تیم کشتی تویسرکان تیمی فعال و دارای استعدادهای بالایی است و از آغاز فعالیت تا کنون در این رشته دارای جایگاه ویژه‌ای است.

وی در پایان ضمن تشکر از زحمات رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، گفت: تیم کشتی شهید مؤمنی تویسرکان نیازمند کمک‌های مالی است به همین دلیل دست یاری متولیان امر را طلب می‌کند.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول