اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان خبر داد

وجود 441 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان همدان

رئیس جهاد کشاورزی همدان گفت: در شهرستان همدان 441 حلقه چاه غیر مجاز وجود دارد.

وجود 441 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان همدان

جواد رشیدی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه 441 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان همدان وجود دارد، اظهار داشت: در کنار این چاه‌های غیر مجاز شناخته شده چاه‌های دیگری نیز هستند که سالانه حدود 42 میلیون متر مکعب آب را از بسترهای زیرزمینی تخلیه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد چاه‌های مجاز در شهرستان همدان، یک هزار و 884 حلقه است که استحصال آب از این چاه‌ها حدود 44 میلیون متر مکعب آب است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان به بزرگترین مزیت حلقه چاه‌های مجاز شهرستان همدان اشاره و ابراز داشت: در این گونه چاه‌ها استحصال آب، قابل کنترل است ولی چاه‌های غیر مجاز این ویژگی را ندارند و به هیچ عنوان قابل کنترل نیستند.

وی با بیان اینکه تعداد 260 قنات در شهرستان همدان وجود دارد افزود: ما در شهرستان همدان 260 رشته قنات داریم که تأمین آب از این قنات‌ها یکی از ظرفیت‌های ارزشمند و ارزان است که باید برای احیا آنها تلاش کنیم.

رشیدی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان همدان 762 دهنه چشمه دارد در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب حدود 14 هزار هکتار از اراضی کشاورزی از طریق مکانیزه آبیاری می‌شود.

وی با بیان اینکه 24 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز استعداد آبیاری از طریق آبیاری مکانیزه دارند، افزود: یکی از وظایف مهم امور آبفای شهرستان همدان، این است که در راستای شناسایی و ساماندهی چاه‌های غیر مجاز اقدامات لازم را اتخاذ کرده و از استحصال بی‌رویه آب جلوگیری کند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان در پایان خطاب به بهره‌برداران گفت: از بهره‌برداران حوزه کشاورزی درخواست می‌کنم که از تمام امکانات دولتی برای به کار بردن روش‌های آبیاری مکانیزه استفاده کرده و در مصرف بهینه آب هرچه بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/89024/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول