اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه سمنان:

کسانی در قرن حاضر به بهانه مذهب دست و پای کودکان را قطع می‌کنند

معاون پژوهشی حوزه علمیه سمنان گفت: کسانی در قرن حاضر وجود دارند که به بهانه مذهب و نژاد دست و پای کودکان را در پیش چشمان پدر و مادرشان قطع کرده و به قبر صحابه پیامبر بی‌احترامی می‌کنند.

کسانی در قرن حاضر به بهانه مذهب دست و پای کودکان را قطع می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان، حجت‌الاسلام صادق گلایری در همایشی بصیرتی که در حسینیه امام خمینی(ره) سمنان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن با اشاره به ساختار اجتماعی و فرهنگی دوران جاهلیت و تعصب بی‌منطق اعراب عربستان اشاره می‌کنند و از مشقاتی که پیامبر اکرم در راه هدایت این قوم متحمل می‌شوند، پرده برمی‌دارند.

وی با استناد به قرآن کریم افزود: می‌توان روند رشد فکری و فرهنگی گروهی از اعراب عربستان و رابطه نگرش اعراب آن دوران و اعراب مدرن را اینگونه ارزیابی کرد که خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را در میان قومی برانگیخت که به واقع یکی از جاهل‏ترین و بی‌فرهنگ‌ترین اقوام بشری بوده‌اند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه سمنان ادامه داد: پیامبر با آن سابقه درخشان و کسب درجاتی که دیگر پیامبران از آن بی‌بهره بوده‌اند، خود نشانگر این مطلب است که اگر پیامبر در میان قوم دیگری و در جایی دیگر از زمین مبعوث می‌شدند وضع اعراب به جهت فکری چگونه می‌شد و بی شک این لطف خداوند متعال بود که پیامبر را برای هدایت قومی بفرستد که فرزندان دختر خود را با اسفناکترین وضع ممکن زنده به گور می‌کردند.

گلایری تصریح کرد: تصور این اعمال توسط کسانی که در قرن حاضر به بهانه مذهب و نژاد دست و پای کودکان را  در پیش چشمان پدر و مادرشان قطع کرده و به قبر صحابه پیامبر بی‌احترامی می‌کنند، زیاد دور از ذهن نیست و اینها کسانی هستند که خود را مسلمان می‌دانند و کمترین اعتقادی به پیامبرش ندارند.

وی بیان کرد: کاری که در هیچ یک از ادیان الهی سفارش نشده و هر انسان آزاده‌ای آن را نکوهش می‌کند آری این اعمالی‌ است که گروهی دنیادوست با تحریک شیطان بزرگ به نام اسلام در قرن 21 انجام می‌دهند و این تمدن غرب است که از جاهلیت دو هزار سال پیش حمایت می‌کند و آن را مقدمه ورود به بهشت می‌دانند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جای امیدواری است که اسلام به پشتوانه انسان‌های با تقوا و عنایت خداوند متعال هر روز این توطئه‌ها را برملا ساخته و نقشه‌های شیطان بزرگ را درهم شکسته و به پیش می‌رود.

گلایری افزود: وعده خداوند نزدیک است روزی خواهد آمد که دیگر زمین از تحمل وجود شیاطین بزرگ و کوچک فارغ شود و انسان‌های آزاده و پاک سیرت عالم از هر قوم و نژادی یکپارچه و متحد به سوی صلاح و رستگاری قدم بردارند.

انتهای پیام/2249/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول