اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه خواهران سمنان:

ولایت فقیه رکن اساسی در فرهنگ تشیع است

مدیر حوزه علمیه خواهران سمنان گفت: ولایت فقیه رکن اساسی در فرهنگ تشیع و مورد اتفاق تمام فقه های شیعه بوده و تنها نظر ولی‌فقیه در امور حکومتی ملاک است.

ولایت فقیه رکن اساسی در فرهنگ تشیع است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان، علیرضا صابریان در جلسه هم‌اندیشی اساتید و مربیان عقیدتی و سیاسی استان سمنان در سمنان، با بیان ویژگی‌ها و خصایص حکومت دینی و ولایت‌مداری اظهار کرد: بحث ولایت فقیه در لایه‌های مختلف مطرح بوده؛ بخشی فردی و بخشی مربوط به حکومت است.

وی بیان کرد: ولایت در رتبه بالاتر به معنی سرپرستی، حکومت و سلطه است و طبق ادله موجود تصرف در امور مردم به عهده ولی فقیه است؛ در حیطه مسائل شخصی ولی فقیه ولایت ندارد، مگر اینکه امر اهمی باشد.

صابریان با بیان اینکه حکم مرجع تقلید حکم خداست، گفت: ولایت در چارچوب شریعت است، ولی اگر از چارچوب شریعت خارج شود، خود به خود منعزل می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران سمنان افزود: فردی که حکومت متوجه اوست و قول او بر جامعه واجب بوده، ولی‌فقیه است.

صابریان با بیان اینکه در امر حکومتی نظر ولی‌فقیه ملاک است نه نظر مراجع گفت: ولایت مطلقه در مقابل ولایت مقیده است؛ ولایت مطلقه مسائل عامه و نه خاصه است.

انتهای پیام/2249/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول