اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفرهای منطقه آزاد قشم:

آغاز جشنواره تابستانه قشم

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفرهای منطقه آزاد قشم از برگزاری جشنواره تابستانه قشم خبر داد.

آغاز جشنواره تابستانه قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمید امینی با بیان اینکه جشنواره تابستانه قشم از روز اول تیر آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه می‌یابد، گفت: فرخندگی و بهجت افزایی این رویداد از آن رو ست که با ماه مبارک رمضان هم زمان می‌شود و رنگ و بوی معنوی و مذهبی بیشتری دارد و گذشته از این، در طول روزهای برگزاری جشنواره، در کنار معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های جزیره زیبای قشم، برنامه‌های فرهنگی و هنری گوناگونی مانند کنسرت‌های موسیقی و مسابقات به اجرا در می‌آید.

وی ضمن برشمردن اهداف ستاد دایمی تسهیلات سفرهای قشم، افزود: با توجه به دایمی بودن فعالیت‌های ستاد، با اندیشیدن تمهیدات و ایجاد محرک‌هایی برای سفر در گرم‌ترین فصل سال، از جمله کاهش بهای اقامتگاه‌ها تا 50 درصد، آسان کردن سفر با خطوط هوایی و مجاب کردن واحدهای بازرگانی و تجاری به در نظر گرفتن تخفیف‌های لازم، مسافرانی را از همه شهرهای کشور به سفر به قشم ترغیب می‌کنیم.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: روستاهای جزیره نیز ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارند که نخستین آن‌ها مهمان‌نوازی روستایی‌ها است و علاوه بر این بازارچه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی ما در نقاطی مانند طبل، سهیلی، برکه خلف و هنگام، ساخته‌های دستان هنرمند روستاییان قشم را به گردشگران عرضه می‌کنند.

امینی، اقامت گاه‌های روستایی را یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری قشم دانست و گفت: با بررسی توانایی‌ها و قابلیت‌ها و بازدید از خانه‌های افراد بومی، رفع نواقص و اختصاص اتاق‌هایی به مهمانان، به آن‌ها مجوز می‌دهیم و حتی در کتابچه‌هایی به معرفی اقامت گاه‌هایشان می‌پردازیم.

وی با اشاره به تفریحات آبی به عنوان بخش مهمی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای جشنواره تابستانه اضافه کرد: کشتی‌های تفریحی با برنامه‌هایی مانند اجرای موسیقی زنده و مسابقه، باشگاه‌های غواصی با تفریحات گوناگونی مثل جت اسکی و شنا، و گشت‌های دریایی تعاونی‌های فعال در روستاهای شیب دراز، طبل، سهیلی و کندالو لحظات خاطره انگیزی را برای گردشگران به ارمغان خواهند آورد.

انتهای پیام/2310/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول