اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص گوش، حلق و بینی:

مشکلات فیزیولوژی و تنفسی نباید فدای زیبایی بینی شود

متخصص گوش،حلق و بینی گفت: در عمل بینی نباید مشکلات فیزیولوژی و تنفسی فدای زیبایی محض در جراحی شود و باید به سلامت بیمار نیز توجه کرد.

مشکلات فیزیولوژی و تنفسی نباید فدای زیبایی بینی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عمل لنوپلاستیک یا همان عمل زیبایی بینی که چندی است توجه بیشتر مردم را به خود جلب کرده و بازار متخصصان این رشته را روز به روز داغ کرده تا در این گوی رقابتی که میان قشر جوان ایجاد شده تا بینی زیبا و چهره جذاب‌تر به دست آمده را به نمایش بگذارند، اما به چه قیمتی، زیبایی به دست آمده در ازای از دست دادن حس بویایی و انسداد راه‌های تنفسی و گاهی هم به دست نیاوردن چهره زیبایی که در رویای خود می‌‌پروراندند.

نکات بیان شده شاید تعداد کمی از مشکلاتی به وجود آمده در برخی از جراحی‌های زیبایی باشد که دامنگیر برخی شده و این سوال را در ذهن به وجود می‌آورد که در این میان آیا مردم به دلیل عدم آگاهی یا توهماتی که در ذهن از زیبایی دارند ایجاد می‌شود، یا که نه ایراد از برخی از متخصصان و پزشکانی است که آن گونه که باید اخلاق پزشکی را رعایت نکرده و به این امر مبادرت می‌ورزند؟

مبینا حیدری یکی از افرادی است که به مدت یک سال پیش عمل زیبایی را بر روی بینی خود انجام داده و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان تصریح کرد: از همان ابتدای عمل و پس از بهبودی از ورم ناشی از عمل نه تنها از زیبایی به دست آمده رضایت نداشته بلکه در سیستم تنفسی نیز دچار مشکلاتی شده که قبل از عمل دچار آن بوده‌ام.

وی ادامه داد: مشکل تنفسی نه تنها در خواب و بیداری برایم مشکل‌ساز بود بلکه برروی سلامت دندان و لثه‌ها نیز اثر گذاشته است.

این بیمار با بیان اینکه از همان ابتدا بارها به پزشک خود جهت رفع مشکلات به وجود آمده مراجعه کرده‌ام، بیان کرد: پزشکی که در زمان عمل جراحی مورد تایید بسیاری بوده به هیچ عنوان مسئولیتی را در قبال مشکلات به وجود آمده تقبل نکرد و با تندخویی جوابگوی من بوده است.   

به همین منظور با یکی از متخصصان گوش، حلق و بینی و زیبایی گفت‌وگویی انجام داده و دلیل برخی از مشکلات به وجود آمده در اعمال زیبایی را با این پزشک بررسی کرده‌ایم.

جلال‌الدین شریعت در مورد نکات مهمی که در حین عمل زیبایی باید رعایت شود به خبرنگار فارس گفت: در جراحی زیبایی بینی رعایت کردن دو نکته الزامی است نخست اینکه هیچ‌وقت در جراحی بینی فیزیولوژی و تنفس نباید فدای زیبایی شود و دوم اینکه همیشه زیبایی به منظور کوچک کردن بینی نیست و گاهی حتی لازم است بینی بزرگ هم بشود.

وی در ادامه در مورد اینکه زیبایی بینی تنها کوچک کردن سایز بینی نیست، بیان کرد: گاهی فاصله بین لب و بینی آنقدر زیاد است که پزشک متخصص با توانایی و تجربه کافی که در دست دارد باید اطلاعاتی را در این زمینه قبل از عمل به بیمار خود دهد که لازم است بینی بیمار بزرگ‌تر شود تا چهره‌ای جذابتری به دست آید.

متخصص گوش، حلق، بینی و زیبایی اضافه کرد: بسیاری از بیماران اصرار بر این دارند که بینی آنها شبیه به بازیگران یا افراد مورد علاقه آنها شود که این عملا در بسیاری از موارد ممکن نیست چرا که هر بینی ساختمان آناتومی خود را دارد که بر حسب ساختمان بینی می‌توان تغییرات لازم را انجام داد و به عنوان مثال بینی‌های گوشتی دارای پوستی ضخیم و اسکلتی ضعیف است و قدرت مانور در اینگونه از بینی‌ها بسیارکم است.

وی در ادامه تاکید کرد: در بعضی از موارد نقص‌هایی در صورت بیماران است که شاید در طول زندگی متوجه آن نشده‌اند و بینی را عامل این نقص‌ها می‌دانند بنابراین پزشک متخصص با توانایی و قدرت تشخیص خود باید قبل از عمل این گونه نقص‌ها را به بیمار بازگو کند تا بعد از عمل مشکلاتی برای بیمار و حتی پزشک پیش نیاید.

شریعت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر این که استقبال عمل زیبایی بینی در بین زنان بیشتر است یا مردان افزود: زنان حدود60 درصد و مردان 40 درصد از عمل زیبایی را تشکیل می‌دهند، اما در این بین مردان از حساسیت بیشتری برخوردارند و گاهی برخی از افراد اجزای بدنشان را بیمار می‌دانند و اگر در این بین بیماری خواسته غیر منطقی و یا مشکلات روحیه این چنینی داشته باشند و جراحان باید با ذکاوت خود این‌گونه بیماران را شناسایی و از عمل کردن منصرف کنند.

وی در آخر در مورد مشکلات عمل زیبایی بینی و به هوش نیامدن بعضی از بیماران بعد از عمل گفت: برخی از بیماران قادر نیستند هزینه‌های عمل زیبایی بینی و بیمارستان را بپردازند بنابراین با پیشنهاد برخی از پزشکان در مطب‌ها عمل می‌شوند و چون در مطب‌ها امکانات زیادی در دسترس پزشک نیست و مراقبت‌های ویژه صورت نمی‌گیرد سبب مشکلاتی برای مریض می‌شود که حتی بسیاری از این بیماران از نتیجه عمل خود راضی نیستند و ممکن است دچار مشکلاتی بعد از عمل شوند.

* موفقیت جراحی بینی بستگی به پزشک متخصص و باتجربه دارد

به گزارش فارس، با توجه به نظرات متخصصان جراحی زیبایی موفقیت جراحی بینی بستگی به پزشک متخصص و با تجربه دارد زیرا بینی اندامی حساس است که حس بویایی و تنفس را برعهده دارد و نقش به خصوصی در زیبایی صورت بر عهده می‌گیرد و این کار به دستان پزشکی توانا و با تجربه نیاز دارد.

انتهای پیام/63001/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول