اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور:

بهترین سوغات سفر روحانی حج معنویت است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خطاب به طلاب و روحانیون عمره‌گزار گفت: در سفر معنوی عمره خود را درگیر بازارها و خرید سوغات نکنید؛ بهترین سوغات، سوغات معنوی و دعا برای فرزندان، خانواده و ... است.

بهترین سوغات سفر روحانی حج معنویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری عصر روز گذشته در همایش طلاب و روحانیون عمره‌گزار که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: سفر عمره و حج همانند نماز بوده و دارای یک سری مقدمات، مقارنات و تعقیبات است.

وی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون عمره‌گزار باید این مسائل را در این سفر روحانی رعایت کنند تا توشه‌ای پر بار برای خود فراهم آورند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور مهم‌ترین نکته در سفر معنوی حج را معرفت و شناخت ذکر و بر به جای آوردن اعمال حج به صورت عالمانه دانست و خطاب به طلاب و روحانیون عمره‌گزار ابراز داشت: در این مدت که فرصت دارید، مناسک حج را به خوبی فرا گیرید و براساس آموخته‌ها عمل کنید.

وی یکی از نکات مهم در افزایش معرفت را آشنایی با اسرار حج دانست و یادآور شد: فردی که می‌خواهد به حج مشرف شود، نباید حقی از کسی بر گردنش باشد و با حلالیت طلبیدن، پاک و پاکیزه به حج برود.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه در روایات آمده است کسی که می‌خواهد به کعبه برود به او اعتنا نمی‌شود مگر اینکه سه خصلت داشته باشد، به تبیین این خصوصیات پرداخت و اظهار داشت: نخستین خصلت تقوا و پارسایی است که انسان را از گناه مصون می‌دارد.

وی بردباری و شکیبایی را از دیگر خصلت‌ها برشمرد و ابراز داشت: شخصی که به مکه مکرمه مشرف می‌شود، باید بردباری و تحمل داشته باشد تا بتواند مشکلات این سفر را تحمل کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور رفتار و اخلاق کریمانه را سومین خصلت ذکر کرد و گفت: هر کس به سفر معنوی حج می‌رود، باید محترمانه رفتار کند به ویژه طلاب که به عنوان سفیر قم و حوزه هستند.

وی با بیان اینکه دیگران به رفتار روحانیت توجه می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی رفتار روحانیت را زیر نظر می‌گیرند تا ببینند آیا ما آنچه هستیم که می‌گوییم و برخی نیز برای الگوگیری به رفتار ما نگاه می‌کنند.

حسینی‌بوشهری در ادامه با بیان اینکه دعا در سفر معنوی حج نقش بسیار کلیدی دارد، خطاب به عمره‌گزاران اظهار داشت: جای جای سرزمین وحی ارزشمند است و باید از این فرصت استفاده و برای کشور و مسلمانان دعا کنید.

وی با تاکید بر اینکه مناسک را به درستی و با دقت انجام دهید، تاکید کرد: در دعا خود را به مسائل جزیی محدود نکنید، بلکه به دعاهایی که در کلام ائمه معصومین(ع) آمده است، اهتمام ورزید.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه از فرصت‌های طلایی حج استفاده کنید، گفت: از فضای معنوی کنار کعبه بهره‌گیری کامل کنید و حداکثر استفاده را از این فضای معنوی برای راز و نیاز و عبادت با معبود ببرید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نشانه قبولی عمره، ترک معصیت است به طلاب و روحانیون عمره‌گزار توصیه کرد: مراقب باشید در حج در دام وهابیت گرفتار نشده و با آنها درگیر نشوید.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه با دیگر ملل مسلمان با ادب و رفتار اسلامی برخورد کنید، گفت: احترام به قرآن و قرائت قرآن را در این سفر معنوی فراموش نکنید.

وی همچنین با توصیه به خواندن نماز به جماعت در سفر حج تصریح کرد: جدا خواندن نماز به مصلحت امت اسلامی نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه خریدن سوغات سنت حسنه است در عین حال تاکید کرد: خود را در این سفر درگیر بازارها و خرید سوغات نکنید بهترین سوغات، سوغات معنوی و دعا برای فرزندان، خانواده و ... است.

انتهای پیام/78010/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول