اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم عنوان کرد

افزایش کیفیت شهرنشینی در طرح تفصیلی شهر قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: افزایش کیفیت شهرنشینی مردم یکی از اهداف تدوین طرح تفصیلی شهری قم است.

افزایش کیفیت شهرنشینی در طرح تفصیلی شهر قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالفضل خاکی در جلسه شورای معاونین و مدیران شهرداری قم با موضوع گزارش عملکرد شهرداری قم از حیث درآمد به تفکیک مرکز و مناطق با اشاره به ضرورت تامین منابع مالی پروژه‌های اصلی شهر قم اظهار کرد: طرح تهیه شبکه معابر قم که در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده بود تهیه شده است و به زودی نیز شبکه اراضی و ضوابط هم تهیه خواهد شد.

وی افزود: شورای عالی هماهنگی طرح‌ها نیز در معاونت شهرسازی شکل گرفته و از این پس تمام بخش‌ها در صورتی که نیاز به هماهنگی در امور داشته باشند باید طرح خود را در کارگروه مربوطه این شورا به تصویب برسانند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار قم با بیان اینکه در طرح تفصیلی شهر قم مسائل مختلفی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است گفت: تهیه طرح جامع حمل و نقل ترافیک یکی از نخستین بخش‌های طرح تفصیلی است که از زمستان سال 1388 تدوین آن آغاز شده و رویکردی ساختاری و راهبردی دارد.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص این طرح خاطرنشان کرد: در بحث تراکم نیز پهنه‌بندی تراکم ساختمانی تهیه شده که شامل پهنه با تراکم کم مسکونی 120 درصد، پهنه با تراکم متوسط مسکونی 180 درصد، پهنه با تراکم زیاد مسکونی 240 درصد و پهنه‌های با تراکم خیلی زیاد 280 درصد صورت گرفته است.

خاکی با اشاره به کاهش تخلفات مربوط به ساخت و سازها با اجرای طرح تفصیلی شهری و پهنه‌بندی تراکم در قم عنوان داشت: افزایش رشد جمعیت شهر نیاز به رشد ساخت و ساز دارد و با این طرح ساخت و سازها به یک جهت سوق داده می‌شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار قم اضافه کرد: شهرداری قم باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند زیرا نمی‌توان برای همیشه به فروش پروانه و تراکم امید بست.

وی با بیان اینکه سعی شده است پهنه‌بندی تراکم در قم با توجه به شرایط مناطق صورت گیرد گفت: 90 درصد پلاک‌های قم زیر 200 متر هستند و برای تامین پارکینگ مشکل دارند به همین منظور برای تشویق مردم در اجرای هرچه بهتر طرح تفصیلی و پهنه‌بندی مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

خاکی با اشاره به افزوده شدن 300 هزار نفر در افق بعدی مدیریت شهری به جمعیت قم بیان داشت: در حال حاضر بخش‌های زیادی از قم دارای خانه‌هایی حداکثر دو طبقه هستند و در منطقه چهار نیز بیشتر پروانه‌ها زیر سه طبقه دریافت شده‌اند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار قم با تاکید بر افزایش کیفیت شهرنشینی مردم قم گفت: برای بلندمرتبه سازی هم تمهیداتی در نظر گرفته شده و مناطقی برای این امر تعیین شده‌اند.

وی با بیان اینکه هزینه تخلفات ساخت و ساز در قم بسیار ارزان‌تر از دریافت پروانه و مجوز است ابراز کرد: این فرهنگ باید در میان مردم نهادینه شود که در ازای سود بردن از شهر باید جامعه هم از کارهای آنها بهره ببرد.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول