اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گفت‌وگوی اوباما با پوتین درباره ارسال سلاح به سوریه

رئیس‌جمهور آمریکا که واشنگتن را به منظور حضور در نشست «گروه هشت» به مقصد «ایرلند شمالی» ترک کرد، قصد دارد با رئیس‌جمهور روسیه درباره تصمیم کاخ سفید برای ارسال سلاح به تروریست‌های سوریه گفت‌وگو کند.

گفت‌وگوی اوباما با پوتین درباره ارسال سلاح به سوریه

به گزارش فارس به نقل از صدای آمریکا، «باراک اوباما»، اواخر روز یکشنبه به وقت محلی، آمریکا را به مقصد «ایرلند شمالی» برای حضور در نشست «گروه هشت» موسوم به «G8» ترک کرد.

این نشست تا حد بسیار زیادی درباره تصمیم آمریکا برای مسلح کردن شورشیان سوریه است که اخیراً کاخ سفید از آن خبر داد.

نشست «G8» روز دوشنبه و سه‌شنبه در یک محل تفریح‌گاه ایرلند است که سران بزرگترین کشورهای اقتصادی جهان در آنجا گردهم می‌آیند.

بر اساس این گزارش، اوباما در صدد است در حاشیه این گفت‌وگوها با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در خصوص تحولات سوریه گفت‌وگو کند.

روز یکشنبه، پوتین اعلام کرد که کشورها نباید جنگجویانی را مسلح کنند که گوشت انسان می‌خورند، با اشاره به یک نوارد ویدئویی که ماه گذشته منتشر شد و یک تروریست سوری را در حالی که یکی از اعضای بدن نظامی کشته شده سوری را می‌خورد به نمایش می‌داد.

نشست اقتصادی گروه هشت بر بهبود اقتصاد دچار مشکل جهان متمرکز است و کشورهای این گروه شامل، انگلیس، فرانسه، کانادا، ژاپن، ایتالیا، آلمان، روسیه و آمریکا می‌شوند که 50 درصد از خروجی اقتصادی جهان را بردوش دارند.

آمریکا اخیراً هجمه‌های خود علیه دولت سوریه را افزایش داده است و چند روز پیش مدعی شد که شواهد نشان می‌دهد که دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در حمله‌های اخیر خود، علیه مخالفان سوری از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.

کاخ سفید پس از متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در صدد است تا به طور مستقیم به گروههای مسلح این کشور سلاح‌ تحویل دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول