اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس مسایل سیاسی مصر:

سخنان ضدسوری مرسی نشان از انزوای سیاسی وی دارد

یک کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد که سخنان احساسی و جانبدارانه محمد مرسی علیه سوریه و حزب الله نشان از شکست سیاسی و انزوای داخلی وی در مصر است.

سخنان ضدسوری مرسی نشان از انزوای سیاسی وی دارد

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس، «حسن بدیع» کارشناس مسائل سیاسی مصر در گفت‌وگو با تلویزیون روسیا الیوم تاکید کرد که جنگی که امروز در سوریه در جریان است نبرد تکفیری‌های مورد حمایت اخوان المسلمین با ارتش و ملت سوریه است.

این کارشناس با اشاره به سخنرانی اخیر محمد مرسی رئیس جمهور مصر علیه سوریه، تصریح کرد که این سخنان در راستای خروج از انزوای سیاسی در داخل کشور انجام شده است.

بدیع با بیان اینکه مردم مصر به دلیل بحران «سد النهضه» به شدت از مرسی انتقاد می‌کنند، ابراز داشت که رئیس جمهور مصر با این اقدام(قطع رابطه با سوریه) تلاش کرد تا یک گام به جلو بردارد.

وی تاکید کرد که این مواضع احساسی و خشمگینانه است و افزود: این تصمیمات نشان شکست سخت محمد مرسی است که در پایان راه زندگی سیاسی‌اش قرار دارد.

سخنرانی روز گذشته رئیس جمهور مصر علیه حزب الله و اقدام وی در قطع رابطه کامل با سوریه باعث انتقادات زیادی از وی در داخل این کشور شد.

محمد مرسی طی سخنانی در کنفرانس موسوم به «یاری سوریه» در قاهره، قطع کامل روابط دیپلماتیک با سوریه را اعلام کرد. مرسی گفت: مصر از امروز تصمیم گرفت که تمامی روابط خود با نظام کنونی سوریه را قطع و سفارت سوریه در قاهره را تعطیل و کاردار مصر در دمشق را احضار نماید.

وی همچنین انتقادات تندی علیه حزب الله لبنان مطرح کرده و خواستار عدم دخالت حزب الله در سوریه شده است. رئیس جمهور مصر از طرح اجرای پرواز ممنوع نیز بر فراز سوریه حمایت کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول