اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پزشکی ورزشی گیلان:

برگزاری کلاس‌ ماساژ درمانی تنها با مجوز وزارت ورزش مجاز است

رئیس هیئت پزشکی ‌ورزشی گیلان گفت: برگزاری کلاس‌های ماساژ ورزشی ‌درمانی در گیلان تنها با مجوز وزارت ورزش و جوانان مجاز است.

برگزاری کلاس‌ ماساژ درمانی تنها با مجوز وزارت ورزش مجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حق‌شناس ظهر امروز در مراسم تجلیل از 10 باشگاه برتر در امر بیمه ورزشی در سالن اجتماعات هیئت پزشکی استان، اظهار کرد: هیئت پزشکی‌ورزشی در بخش بانوان، بیمه ورزشی، آموزش، خدمات درمانی و باشگاه‌ها از استان‌های برتر کشور است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته مردم هیئت پزشکی‌ورزشی را تنها بیمه کننده ورزشی می‌شناختند اما این هیئت در حوزه ارتوپدی، پزشک عمومی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، پوست و مو، ورزش درمانی و حرکات اصلاحی، تغذیه و روان‌شناسی با بیمه ورزشی به مردم خدمات ارائه می‌کند.

رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان افزود: هر ورزشکاری که بیمه ورزشی داشته باشد می‌تواند از تمام خدمات درمانی با شش برابر کاهش هزینه نسبت به تعرفه آزاد و تنها با 50 هزار ریال استفاده کند.

وی درباره کلاس‌های ماساژور ورزشی، گفت: وزارت ورزش و جوانان تنها مرجعی است که می‌تواند مدرک ماساژ ورزشی را توسط فدراسیون پزشکی‌ورزشی تأیید کند و کسی که تأییدیه نداشته باشد نمی‌تواند کلاس‌های ماساژ را برگزار کند.

حق‌شناس با اشاره به بازرسی از 180 باشگاه ورزشی در سال گذشته، یادآور شد: این هیئت با همکاری دستگاه‌های بهداشتی، پزشکی و نظارتی استان، ستاد نظارت بر باشگاه‌ها را تشکیل داده که به صورت منظم از آن بازدید می‌کند.

وی افزود: در این بازرسی‌ها داروهای نیروزا و مکمل‌های غیربهداشتی نیز کشف و ضبط شد که مربیان و باشگاه‌های متخلف به مراجع قانونی معرفی شدند.

این مسئول، از مدیران باشگاه‌ها خواست تا مربیان خود را به کلاس‌های آموزشی رایگان هیئت پزشکی‌ورزشی استان ارسال کنند تا با افزایش دانش آن‌ها رشد ورزشکاران را در بخش قهرمانی شاهد باشیم.

نایب رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان نیز در مراسم مذکور گفت: باشگاه‌هایی که می‌خواهند کلاس‌های آموزشی برای مربیان باشگاه خود برگزار کنند با هیئت هماهنگ باشد تا در نیمه دوم از سال‌جاری برای آن‌ها برنامه‌ریزی و زمان‌بندی انجام گیرد.

مریم اسدی افزود: درصدد آن هستیم که در اواخر تیر ماه از باشگاه‌های برتر گیلان نیز تجلیل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به ارزیابی عملکرد اداره‌ها، هیئت‌ها و باشگاه‌ها، اظهار کرد: در هر محیط کار باید تشویق و تنبیه وجود داشته باشد تا افراد موفق با انگیزه بیشتر فعالیت کنند و افراد ضعیف‌تر نیز تقویت شوند و موجب رشد مجموعه فراهم آید.

محمد بابایی درباره افزایش بیمه شدگان ورزشی در سال گذشته خاطرنشان کرد: آمار بیمه شدگان از 122 هزار نفر در سال 91 به 140 هزار نفر در سال‌جاری رسیده که رشد 12 درصدی داشته که با تلاش باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی کسب شده است.

به گزارش فارس، در پایان مراسم مذکور از باشگاه‌های طلایی، مهرورزان، سعدی، ادیب صابر، عقاب المپیک، یزدان، حیدر، گلساران، مهر و شهید دانای رشت که عناوین نخست تا دهم را در بخش بیمه شدگان ورزشی کسب کرده بودند تجلیل شد.

در بخش بانوان نیز از مدیر باشگاه ترکیبی رشت که بیشترین میزان بیمه شده بانوان را داشت قدردانی شد.

انتهای پیام/2300/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول