اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سرکوب بحرینی‌ها با گاز اشک آور و گلوله/زخمی شدن شماری از معترضان

نیروهای رژیم بحرین با استفاده از گاز اشک آور و گلوله‌های ساچمه‌ای تظاهرات‌کنندگان را که از روستاها و شهرک‌های اطراف شهر منامه پایتخت بحرین راهی این شهر بودند، سرکوب کردند.

سرکوب بحرینی‌ها با گاز اشک آور و گلوله/زخمی شدن شماری از معترضان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، نیروهای رژیم آل خلیفه برای سرکوب مردم از گاز اشک آور، گلوله های ساچمه ای و نارنجک‌های صوتی استفاده کردند.

رژیم بحرین امروز تعداد زیادی از نیروهای خود را در مسیرهای منتهی به منامه برای جلوگیری از ورود این تظاهرات کنندگان مستقر کرد.

این حرکت مردمی در پاسخ به درخواست ائتلاف احزاب و جمعیت های مخالف برگزار شد که در جریان آن تعدادی از تظاهرات کنندگان مجروح یا بازداشت شدند.

در همین حال، شهرها و روستاهای مختلف بحرین روز شنبه نیز شاهد برخورد شدید نیروهای امنیتی با معترضان بود که در جریان آن شماری زخمی شدند.

وزارت کشور بحرین اعلام کرد که با آنچه آن را "تجمع های غیرقانونی" خواند، برخورد کرده است.

این تجمع ها به دعوت ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین برگزار شد.

سرتیپ طارق الحسن رئیس دستگاه امنیت عمومی بحرین گفت: نیروهای امنیتی با تجمع های غیرقانونی که همراه با اغتشاش و خرابکاری در تعدادی از روستاها بود، برخورد کرد.

وی همچنین درباره "مشارکت در تجمع ها و تظاهرات غیرقانونی و دعوت به آن هشدار داد و آن را مغایر با قوانین دانست و گفت که اقدامات قانونی درقبال آن اتخاذ خواهد شد".

وزارت کشور بحرین همچنین اعلام کرد که سه نیروی امنیتی در جریان مقابله با آنچه "گروه‌های خرابکار در تعدادی از روستاها" خواند، زخمی شده اند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات مسالمت آمیز مردمی علیه رژیم آل خلیفه برای دستیابی به آزادی و برقراری عدالت است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول