اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

حوزه علمیه محتوای آموزشی مورد نیاز کشور را تامین کند

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: توانمندی حوزه‌های علمیه در تعامل با آموزش و پرورش باید در قالب تولید محتوا و متون متنوع تجلی یابد.

حوزه علمیه محتوای آموزشی مورد نیاز کشور را تامین کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جهانبخش محبی‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه‌های علمیه و مراکز حوزوی در عرصه آموزش و منابع انسانی که در دبیرخانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در قم برگزار شد اظهار کرد: آینده‌ای نیازمند به هوشمندی بیش از امروز در پیش است.

وی افزود: ارتباط حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش سابقه‌ای دیرینه در ایران دارد؛ زحماتی که شهید مفتح و شهید مطهری در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش کشیده‌اند بسیار تاثیرگذار بوده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش این آمادگی را دارند که سهمی از انجمن نخبگان حوزوی را مورد استفاده قرار دهند، گفت: این نخبگان باید در تولید محتوای آموزشی به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: تعامل و همکاری و مشاوره میان آموزش و پرورش با حوزه‌های عملیه اهمیت فراوانی دارد و باید به سرعت تمام کارها را به سرانجام رساند تا موانعی در آینده موجب کندی کار نشوند.

محبی‌نیا با تاکید بر اصلاح اساس‌نامه دانشگاه فرهنگیان عنوان داشت: در بحث جذب نیرو باید اصلاحاتی صورت بگیرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه به اساتیدی توانمند و قادر به تولید گفتمان است؛ نیازمند جوشش حوزه‌های علمیه و تفکر دینی در آموزش و پرورش و تربیت اساتید هستیم و این آمادگی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.

وی با بیان اینکه متون و سرفصل‌‌های درسی باید توسط حوزه‌های علمیه تامین شوند ابراز کرد: در این بین ارائه متون متفاوت معطوف به خداوند، ولایت و فقه شیعه ضروری است و نباید به عرضه متن واحد اکتفا کرد.

محبی‌نیا افزود: توانمندی حوزه‌های علمیه در تعامل با آموزش و پرورش باید در قالب تولید محتوا و متون متنوع تجلی یابد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تولید علم را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: باید فضایی متناسب با گفتمان دینی در همه محیط‌های آموزشی فراهم شود تا در این فضا بتوان به تولید علم در عرصه تعلیم و تربیت پرداخت؛ مشکل اصلی امروز ما تولید علم است و باید کاری کنیم که ایران اسلامی به عنوان قله تعلیم و تربیت جهان معرفی شود.

وی اضافه کرد: قلمرو فرهنگی جمهوری اسلامی شامل بسیاری از کشورها و قاره‌هاست اما در حال حاضر می‌بینیم که فرهنگ هالیوودی در همین مناطق نفوذ بسیاری کرده است.

انتهای پیام/78004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول