اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش حوزه‌های علمیه:

سیستم آموزشی کشور برای استفاده از ظرفیت حوزه‌ها برنامه ارائه کند

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید برنامه‌ای مدون به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های گسترده حوزه علمیه داشته باشند.

سیستم آموزشی کشور برای استفاده از ظرفیت حوزه‌ها برنامه ارائه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عبدالکریم فرحانی پیش از ظهر امروز در نشست ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه‌های علمیه و مراکز حوزوی در عرصه آموزش و منابع انسانی که در دبیرخانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در قم برگزار شد، اظهار کرد: 29 رشته و گرایش به صورت تخصصی در حوزه‌های علمیه آموزش داده می‌شوند.

وی افزود: از این میان هفت رشته در سطح دو و 22 رشته هم در سطح سه بوده و مهندسی رشته تبلیغ دانش‌آموزی در حال راه‌اندازی است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این رشته می‌تواند در خدمت آموزش و پرورش کشور قرار گیرد، گفت: آموزش و پرورش باید خود وارد عمل شده و با ارائه برنامه‌های متنوع از ظرفیت‌های گسترده حوزه استفاده کند.

وی با اشاره به روحانیون شاغل در آموزش و پرورش عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند حوزه‌های علمیه باید به عنوان مادر، نیازمندی‌های نظام را برطرف کند، به همین دلیل با چند وزارت‌خانه تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسیده تا تحصیلات تکمیلی روحانیون شاغل در مدارس با توجه به نیازها انجام شود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: این آموزش‌ها ضمن خدمت نبوده بلکه دوره‌هایی به منظور ارتقای سطح علمی و حوزوی روحانیون شاغل در دستگاه‌ها به شمار می‌روند، ضمن اینکه تامین اساتید دانشگاهی نیز جزو ظرفیت حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه به عنوان مرجع اصلی تولید متن و محتوای دینی مطرح است اظهار کرد: امام خمینی(ره) و بسیاری دیگر از بزرگان جلسات علمی و دروس خارج قوی را در قم پایه‌ریزی کردند و افرادی چون شهید مطهری پرورش یافته همین جلسات هستند.

فرحانی افزود: جلسات علمی مذکور و نیز کمک‌های علمی علامه طباطبایی به شهید مطهری موجب شد این دانشمند بزرگ بتواند با تدریس متون دینی بساط تفکرات مادی را از دانشگاه‌ها برچیند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با تاکید بر استقلال حوزه علمیه ابراز کرد: در حال حاضر حوزه علمیه احساس می‌کند برخی روحانیون شاغل در دستگاه‌های اجرایی نظام از نظر سطح علمی به حد کمال نرسیده‌اند، به همین دلیل به دنبال ارتقای علمی آنهاست.

وی ادامه داد: در دوره کنونی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید برنامه‌ای مدون به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های گسترده حوزه علمیه داشته باشند.

فرحانی با اشاره به پایان‌نامه‌های حوزوی به عنوان ظرفیتی رایگان که در اختیار آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان قرار دارد، گفت: ساختار حوزه‌های علمیه به صورتی طراحی شده‌ که به جای تربیت افراد محدود به آموزش گسترده بپردازد.

انتهای پیام/78004/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول