اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مرسی بار دیگر معارضین را به گفت‌وگو فراخواند

رئیس‌جمهور مصر با اشاره به چالش‌های پیش روی این کشور، گروه‌های سیاسی را به همکاری و گفت‌وگو فراخواند.

مرسی بار دیگر معارضین را به گفت‌وگو فراخواند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، «محمد مرسی» گفت که ما با چالش‌های بزرگی مواجه هستیم و تولید اساس خیزش است و ما برای حفظ امنیت و دستگیری مخلان امنیت تلاش خواهیم کرد.

وی افزود که ما با چالش‌های بزرگ منطقه‌ای اعم از آبهای رود نیل، یهودی‌سازی قدس و مسئله سوریه مواجه هستیم که نیازمند همکاری همه است و باید مصر ثبات پیدا کند تا بتواند در مقابله با این چالش‌ها قدرتمند شود.

مرسی که در کنفرانس موسوم به «یاری سوریه» در قاهره سخن می‌گفت، اظهار داشت که همه این چالش‌ها  نیازمند ملت مصر برای تضمین ثبات ملت‌های عربی و بازگرداندن حقوق آنهاست و از همه گروه‌های سیاسی برای اتحاد درباره مسائل ملی که هیچ کس در مورد آن اختلافی ندارد از قبیل مسائل قدس، رود نیل و سوریه، دعوت می‌کنیم و تمایل داریم که معارضین نیز این ندای ما را پاسخ دهند.

وی تاکید کرد: من به کسانی که می‌گویند رئیس جمهور برای قبیله و عشیره خود سخنرانی می‌کند، می‌گویم که همه مصر و اهالی آن قبیله و عشیره من هستند و من از همه می‌خواهم که ندای مرا برای بررسی مسائل داخلی و منطقه‌ای پاسخ دهند.

پیش از این نیز مرسی در کنفرانس مربوط به بررسی قضیه سد النهضه، گروه‌های معارض را به آشتی ملی و گفت‌وگو دعوت کرد اما جبهه نجات ملی بزرگ‌ترین جریان معارض در مصر با رد دعوت وی تاکید کرد که دعوت مرسی به آشتی ملی دیرهنگام است و تنها راهکار برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول