اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

حضور پرشور مردم در انتخابات نشان از حساسیت آنها به سرنوشتشان است

مدیر گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان از تعهد و حساسیت آنها درباره سرنوشت کشور و جایگاه آن در روابط بین‌الملل داشت.

حضور پرشور مردم در انتخابات نشان از حساسیت آنها به سرنوشتشان است

حجت الاسلام احمد یزدانی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پیام‌های حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: شرکت پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری سطح بالای آگاهی مردم ایران را نسبت به مسائل کشور نشان داد، جامعه شناسان سیاسی باید موضوع انتخابات را مورد مطالعه قرار دهند تا یک جامعه شناسی سیاسی ایرانی را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان از تعهد و حساسیت آنها درباره سرنوشت کشور و جایگاه آن در روابط بین‌الملل داشت.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به انتخابات‌های سایر کشور اظهار داشت: در نظام‌های دموکراسی‌های دنیا تعداد بسیاری از مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند، ولی انتخابات در جمهوری اسلامی از سوی مردم جدی گرفته شده و مردم در آن با شور شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان از اعتقاد مردم به موثر بودن انتخابات دارد و آنها انتخابات را ابزاری برای تعیین سرنوشتشان می‌دانند.

یزدانی مقدم با اشاره به انتخابات‌ دوره‌های گذشته گفت: در تمام انتخابات‌ گذشته مردم حضور پرشوری داشته‌اند و این امر قابل انکار نیست، فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تشویق مردم به شرکت در انتخابات و نیز نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی در این حضور پرشور مردم موثر بوده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری عنوان کردند که مردم در دادن رای آزاد هستند، همچنین صدا و سیما حرکت مثبتی انجام داد و امکان ارتباط نامزدها را فراهم کرد و البته برگزاری مناظره‌ها نیز در شرکت مردم تاثیر داشته است.

مدیر گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به وضعیت کشور در صحنه بین‌الملل اظهار داشت: دشمنان در صحنه بین‌الملل به انتخابات ایران چشم دوخته بودند و می‌خواستند در صورت شرکت نکردن مردم در انتخابات توطئه‌های جدید را عملی کنند.

وی اضافه کرد: همه نامزدهای انتخابات به ضرورت انرژی هسته‌ای برای کشور اشاره کردند و این مسئله نشان از اجماع شخصیت‌های سیاسی بر سر این موضوع بود.

انتهای پیام/2258/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول