اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:

توقف حمله پهپادهای آمریکایی در اولویت سیاست خارجی است/ سفارت پاکستان در سوریه تعطیل نمی‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ضمن تاکید بر ادامه فعالیت سفارت این کشور در سوریه، توقف حمله پهپادها را اولویت سیاست خارجی پاکستان برشمرد.

توقف حمله پهپادهای آمریکایی در اولویت سیاست خارجی است/ سفارت پاکستان در سوریه تعطیل نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، «اعزاز احمد چودری» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در سخنانی اعلام کرد که توقف حمله پهپادها در اولویت سیاست خارجی پاکستان قرار دارد.

وی همچنین از احتمال سفر جان‌کری تا پایان ماه جاری خبر داده و افزود: توقف حمله پهپادهای آمریکایی محور رایزنی مقامات پاکستانی با وزیر امور خارجه آمریکا خواهد بود.

چودری تأکید کرد: سفارت پاکستان در دمشق به هیچ عنوان تعطیل نخواهد شد و در حال حاضر نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

اهداف آمریکا در پاکستان تامین نشده است

«وجیهه احمد صدیقی» نویسنده و کارشناس پاکستانی ضمن مصاحبه با ژنرال «میرزا اسلم بیگ» رئیس سابق سازمان اطلاعات پاکستان به بررسی موضوع حمله پهپادهای آمریکایی پرداخته است.

ژنرال میرزا اسلم بیگ معتقد است آمریکا نتوانست با ادامه حمله پهپادها اهداف مورد نظر خود را تأمین کند. هدف آمریکا از بین بردن شبه نظامیان مخالف این کشور در منطقه فاتا بود اما موفقیتی در این زمینه کسب نکرد. در گذشته انگلیس و روسیه نیز نتوانستند بر مردم قبایلی به ویژه پشتون‌ها که در 2 طرف مرز دیورند ساکن هستند مسلط شوند.

اسلم بیگ بر این باور است که با توجه به تلاش آمریکا برای خروج آبرومندانه از افغانستان این کشور چاره‌ای جز کنار آمدن با طالبان ندارد.

به اعتقاد وی گرچه مذاکره طالبان افغانستان با آمریکا مخفی نگاه داشته می‌شود با این حال ضعف آمریکا نمایان است و حتی یک سرباز آمریکایی نمی‌تواند در افغانستان حضور داشته باشد و این همان چیزی است که طالبان می‌خواهند.

حزب تحریک انصاف که دولت ایالتی خیبر‌پختونخواه را در دست دارد حاضر نیست امنیت کالاهای ناتو را که قرار است از طریق پاکستان خارج شود به عهده بگیرد و حفاظت از این کالاها را مشروط به قطع حمله پهپادهای آمریکایی عنوان کرده است.

در شرایط فعلی، ارتش هم حاضر نیست امنیت کالاهای ناتو را از خیبر پختونخواه تا کراچی تأمین کند از طرفی توقف حمله پهپادها یکی از شعارهای دولت جدید پاکستان بود بنابراین نواز شریف مجبور است به هر قیمتی که شده از ادامه این حملات جلوگیری کند.

به گفته رئیس سابق سازمان اطلاعات پاکستان دولت جدید سعی دارد کنترل مناطق قبایلی را به دست بگیرد و از ارتش بخواهد از این مناطق خارج شود که اگر این موضوع درست برنامه ریزی شود پیشرفت خوبی برای دموکراسی است و آمریکا دیگر بهانه‌ای برای ادامه حمله پهپادهای خود ندارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول