اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

پیش‌بینی فرصت 2 روزه قانون برای اعتراض به نتایج انتخابات شوراها

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: در قانون 2 روز زمان برای اعتراض نسبت به نتایج انتخابات شوراها پیش بینی شده است.

پیش‌بینی فرصت 2 روزه قانون برای اعتراض به نتایج انتخابات شوراها

الهوردی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: براساس قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی، قانونگذار دو روز فرصت زمانی برای معترضان به نتایج انتخابات شوراها پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: این فرصت از زمان اعلام نتایج به صورت رسمی از طرف فرمانداری‌ها آغاز می‌شود و تا دو روز بعد از این اعلام رسمی ادامه خواهد داشت.

دهقانی مرجع رسیدگی به اعتراضات را هیئت‌های نظارت اعلام کرد و گفت: در مدت اشاره شده کسانی که نسبت به نتایج اعلام شده اعتراضی داشته باشند می‌توانند در روستاها به هیئت‌های نظارت شهرها و در شهرها نیز به هیئت‌های نظارت مرکزی استان مراجعه کنند.

دهقانی در مورد مهلت رسیدگی به اعتراضات گفت: هیئت نظارت‌ها 10 روز مهلت دارند تا اعتراضات را بررسی و نتایج را به معترضان اعلام کند.

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: در آذربایجان‌شرقی برای برگزاری انتخابات شوراها و نظارت بر آنها 20 هیئت نظارت شهرستانی و 43 هیئت نظارت بخشی تشکیل شده که به مطالبات مردم در حوزه انتخابات شوراها رسیدگی می‌کنند.

وی از همکاری 4 هزار و 917 نفر به عنوان ناظر با هیئت نظارت خبر داد و گفت: این تعداد به عنوان ناظران هیئت نظرات در شعب اخذ رای مستقر و بر روند انتخابات شوراها داشتند. 

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول