اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ‌سفید: اوباما طی روزهای آتی درباره سوریه آشکارا اظهارنظر می‌کند

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور در روزهای آتی و احتمالاً در سفر اروپایی خود درباره سوریه به صورت آشکارا اظهارنظر می‌کند.

کاخ‌سفید: اوباما طی روزهای آتی درباره سوریه آشکارا اظهارنظر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی «پالتیکو»، «بن رادز» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، امروز، جمعه، به وقت محلی به خبرنگاران اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به صورت آشکارا درباره شواهد دولت خود مبنی بر آْنکه دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مخالفان سوریه از «خط قرمز» آمریکا عبور کرده است، صحبتی نکرده اما کاخ سفید روز جمعه تأکید کرد که به زودی درباره سوریه صحبت خواهد کرد.

وی به خبرنگاران گفت: مطمئن هستم که او فرصت‌ حرف زدن درباره سوریه را خواهد داشت، به عنوان مثال، ظرف مدت چند روز آینده‌ای که به اروپا سفر خواهد کرد، این فرصت را خواهد داشت. او (اوباما) شخصاً، یکی از افرادی است که به طور آشکارا خط قرمز تعیین کرد.

رادز سپس افزود: شما می‌توانید کاملاً انتظار داشته باشید که در روزهای آینده به طور مداوم از جانب رئیس‌جمهور در خصوص این موضوعات (سوریه و سلاح‌های شیمیایی) بشنوید و اظهاراتی که ما دیروز اعلام کردیم بسیار زیاد بازتابی از راهنمایی‌های وی بود زیرا او کسی است که جامعه اطلاعاتی را به سوی جمع‌آوری این ارزیابی‌ها هدایت می‌کند و همچنین ما را به سوی آشکار کردن این مسئله هدایت کرده است.

واکنش معاون مشاور امنیت ملی آمریکا پس از آن مطرح شد که خبرنگار «سی بی اس» در سوالی مطرح کرد که به چه دلیل اوباما اواخر روز پنجشنبه و حتی امروز، جمعه برای توضیح درباره تصمیم به ارسال کمک نظامی مستقیم به مخالفان سوریه در جمع حاضر نشده است.

بر اساس این گزارش، اوباما در صدد است تا اوایل هفته آینده زمانیکه در «ایرلند شمالی» به سر می‌برد، یک کنفرانس خبری برگزار کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در صدد است که در ایرلند شمالی در نشست گروه هشت شرکت کند و قرار است اظهاراتی را به صورت آشکار مطرح کند و همچنین قرار است سفری به برلین داشته باشد.

کاخ سفید بار دیگر ادعاهای استفاده دولت بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی را تکرار کرد. کاخ سفید روز پنجشنبه ادعا کرد دولت «باراک اوباما» شواهد قطعی در دست دارد که دولت بشار اسد علیه مخالفان از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است. حدود دو ماه پیش دولت سوریه و مخالفان مسلح، یکدیگر را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در منطقه «خان‌العسل» در استان حلب متهم کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول