اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

‌اوج حماسه سیاسی در سیستان و بلوچستان

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همپای دیگر ملت ایران در حماسه 24 خردادماه خوش درخشیدند و در این عرصه رکورددار بودند.

‌اوج حماسه سیاسی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان با اتحاد، همبستگی که رمز بقای این مرز و بوم است با اقتدار و صلابت، شور و نشاط بی‌مانند، امید دشمنان را در آن سوی مرزها به نومیدی مبدل کردند.

در برخی شهرهای سیستان و بلوچستان از جمله هیرمند که نقطه صفر مرزی استان است در حالی مردم به پای صندوق‌های رای آمدند که توفان شدیدی از گرد و غبار را تحمل می‌کردند.

توفان گرد و غبار به قدری زیاد بود که شعاع دید در این نقطه به چند متر کاهش یافته بود.

 

اما مردم غیور هیرمند امروز حماسه توفانی خلق کردند، آنها آمدند تا دشمنان را مایوس کنند، در حالی مردم این خطه به خاطر هوای نامساعد ماسک زده بودند، اما به ندای رهبری لبیک گفتند و خود را در حماسه 24 خردادماه سهیم کردند.

در نقطه جنوب استان هم در شهرهای راسک، کنارک، چابهار، ایرانشهر و دلگان و... با هوای گرم و مرطوب مردم این نقطه که بالای 40 درجه را سپری می‌کردند، گرمای انتخابات را بیشتر کردند به طوری که از ساعات اولیه امروز مردم شیعه و سنی در پای شعب اخذ رای حاضر شدند تا به کاندیدای اصلح خود رای دهند.

دریای انتخابات شوراهای اسلامی نیز در جای جای سیستان و بلوچستان خروشان شده بود.

هر کسی با هر قومیت، مذهب، نژاد، زبان، لهجه در پای صندوق‌های رای حضور داشتند.

حضور گسترده مردم استان سیستان و بلوچستان اعم از زن، مرد، پیر، جوان، شیعه، سنی و هر قومیت دیگر وصف‌ناپذیر بود.

 

فضای برخی نقاط استان که گردو غبار آسمان را فرا گرفته بود هیچ مانعی برای حضور مردم در انتخابات ایجاد نکرد بلکه بیشتر از سال‌های گذشته مردم با عشق و علاقه بسیار برای رای دادن حاضر می‌شدند.

شیعه و سنی امروز نماد وحدت و همبستگی ملی را در این استان به رخ کشیدند، بار دیگر این استان پرچمدار اتحاد و همدلی شد.

بار دیگر دشمنانی که فکر می‌کردند می‌توانند از این استان برای رسیدن به اهداف شومشان استفاده کنند نومید شدند و از پشت مرزها رخت بربستند.

امروز چشم‌های جهان نظاره‌‌گر ملت غیوری بود که با تاسی از فرمایشات رهبر فرزانه، بار دیگر لبیک گویان در حماسه بی‌نظیر 24 خردادماه شرکت کردند و آن حماسه سیاسی جاویدان که مد نظر مقام معظم رهبری بود را خلق کردند.

پیرزن عصا به دست زابلی به پای صندوق آمده بود تا دین و وظیفه‌اش را به انقلاب و اسلام ادا کند، پیرمرد بلوچ با پای شکسته، لنگ‌لنگان خود را به پای صندوق رای رسانده بود تا از دیگران عقب نیفتد و جزو اولین کسانی باشد که رای خود را به صندوق می‌اندازد.

آن طرف‌تر رای اولی‌ها خوشحال و شادان از اینکه این بار می‌توانند در انتخابات حضور یابند صحنه‌های دیدنی را به وجود آورده بودند.

زنان و دختران شیعه و سنی در کنار مردان، با اقتدار و پر صلابت آمده بودند تا بگویند ما زنان شیردل سیستان و بلوچستان همگام و همپای مردان دلیرمان حافظ و پاسدار مرزهای این خطه از میهن اسلامی هستیم و هرگز به بیگانگان اجازه نفوذ و تفرقه‌افکنی نمی‌دهیم.

گزارشات واصله از خبرنگاران در سراسر استان نشان از حضور گسترده مردم دارد که ممکن است زمان انتخابات تمدید شود.

 

مردم رای دادن را جواب دندان‌شکنی به دشمنان میدانند که با هر ترفند و حیله‌ای از طریق رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های ماهواره‌ای سعی کردند مردم را نسبت به نظام و انقلاب دلسرد سازند زهی خیال باطل، زیرا این مردم برای پایداری کشورشان خون داده‌اند، جان داده‌اند، عزیزانشان فدا شده‌اند پس هرگز تن به ذلت نخواهند داد.

امروز مرزهای سیستان و بلوچستان اعم از دریا و خشکی لبریز از عظمت و اقتدار ایرانی بود، مملو از همصدایی و همنوایی مردان و زنانی بود که هرگز اجازه تعدی دشمنان را به این آب و خاک نخواهند داد.

امروز هامون، عمان و تفتان خروشان بود، امروز دشت‌های سیستان و بلوچستان در خود نمی‌گنجید، سرزمینی از دلاوران، ولایتمداران، مرزدارانی که با استقامت و شجاعت همیشه حافظ سیستان و بلوچستان بوده و هستند.

زهرا بزی

انتهای پیام/75002/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول