اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بخش چهارم/

نصرالله: منبع شلیک موشک‌ها به الهرمل، گروه‌های مسلح در سوریه است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به تلاش‌های رسانه‌ای و اطلاعاتی برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی تاکید کرد که منبع شلیک موشک‌ها به الهرمل، عرسال نیست بلکه گروه‌های مسلح در سوریه است.

نصرالله: منبع شلیک موشک‌ها به الهرمل، گروه‌های مسلح در سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس، سید «حسن نصرالله» در ادامه سخنرانی خود به مناسبت روز جانباز گفت: از زمان‌ها پیش در لبنان این [پدیده] وجود دارد که یا به سمت شخصی تیراندازی می‌کنند و یا شخصی را می‌ربایند و این امر در هر صورتی مجاز نیست اما ما در این شرایط به صبر زیاد دعوت می‌کنیم تا مسئله بعد سیاسی و حزبی مختلف پیدا نکند.

وی افزود: پدیده تیراندازی هوایی وجود دارد و این پدیده اخیرا به هنگام حضور سیاستمداران از جمله بنده و در زمان شادی‌ها و تشییع شهدا و پیروزی در امتحانات رسمی بیشتر شده است و ما بارها در مورد این موضوع صحبت کردیم و از مراجع تقلید در ایران و عراق نیز طلب فتوا کرده و در خصوص احکام مربوط به تیراندازی هوایی سوال کردیم و از آنجایی که ما به عقل رجوع کرده و کسی نیز با ما همکاری نکرد به دین مراجعه کرده و از مراجع در این باره سوال کردیم و نتیجه این بود که تیراندازی باعث رعب و وحشت مردم می‌شود و مردم گمان می‌کنند که درگیری در محله‌ها رخ داده و احیانا موجب زخمی و کشته شدن و یا سوختن اسباب و اثاثیه می‌شود و به همین دلیل همه مراجع اتفاق نظر داشتند که شکی در حرام بودن این عمل وجود ندارد.

نصرالله اظهار داشت: این امر حرام است و حرام بودن آن در بحث سلاح حزب‌الله و مهمات آن شدید‌تر است و حزب‌الله نمی‌پذیرد که سلاح آن به این شیوه مورد استفاده قرار گیرد و اگر فردی به این شیوه تیراندازی کند و به کسی آسیبی برسد در آن صورت مسئول است و باید دیه پرداخت کند و در غیر این صورت حساب وی در روز قیامت دو برابر خواهد بود.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما از همه می‌خواهیم که به این پدیده به طور ریشه‌ای پایان دهند و کسی که نمی‌تواند گلوله خود را حفظ نماید پس آن را به مقاومت اعطا کند و در آخرت و دنیا پاداش آن را خواهد دید و ما از آن دفاع خواهیم کرد.

وی گفت: درباره حوادث در البقاع نیز باید گفت که اوضاع در الهرمل حساس است و به توجه ویژه نیاز دارد؛ زمانی که ارتش سوریه عرسال را بمباران می‌کند برخی‌ها موضع‌گیری می‌کنند و برخی‌ها نیز هیچ موضعی اتخاذ نمی‌کنند اما موضوع حساس شایعاتی است که گفته می‌شود شهرک سنی‌نشین عرسال که در محیط شیعی قرار گرفته‌ است از آن به الهرمل موشک شلیک می‌شود و با این شایعات می‌گویند که بروید و مشکلات خود را آنجا حل کنید. اگر کسی از شما در عرسال کشته شود حزب‌الله را متهم می‌کنند بدون اینکه در موضوع دقیق شوند و یا تحقیقاتی انجام دهند.

نصرالله افزود: ما از برادران خود در منطقه البقاعیه می‌خواهیم که از صحت اخبار مطمئن شوند، موشک‌هایی که به سرعین، بعلبک و الهرمل شلیک شد منبع آن عرسال نبود بلکه گروه‌های مسلح در سوریه بودند و ما ان‌شاء الله راه‌حلی برای این موضوع پیدا خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: فعالیت رسانه‌ای و اطلاعاتی روزمره برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی در البقاع وجود دارد و از اختلافات سیاسی و وابستگی به دو مذهب مختلف سوء استفاده می‌کنند در حالی که ما فرزندان یک دین واحد هستیم و حزب‌الله برای بستن راه به روی هر گونه فتنه‌ای در منطقه ندا سر می‌دهد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول