اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب رخ داد

رأی «آری» مردم به نظام مبتنی بر ولایت فقیه/خلق حماسه حضور در آدینه ظهور

مردم قم از ساعات نخستین امروز با حضور گسترده در شعب اخذ رأی به ندای رهبر معظم انقلاب در خلق حماسه سیاسی لبیک گفتند.

رأی «آری» مردم به نظام مبتنی بر ولایت فقیه/خلق حماسه حضور در آدینه ظهور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مردم انقلابی، مومن و همیشه در صحنه قم از صبح امروز پس از حضور در مراسم دعای ندبه در جای جای استان خود را به 582 شعبه اخذ رأی رساندند و با شرکت در انتخابات یک بار دیگر مهر تاییدی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زدند.

مردم قم که از ابتدای شروع نهضت امام خمینی همواره در کنار بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بودند و در کنار سایر ملت قهرمان ایران نهال انقلاب را به درختی تنومند تبدیل کردند، امروز نیز گوش به فرمان ولی امر مسلمین در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و ندای رهبر معظم انقلاب در خلق حماسه سیاسی را لبیک گفتند.

از صبح امروز به هر شعبه اخذ رأیی که سر می‌زدی، مملو بود از جمعیتی که آمده بودند تا جزو نخستین کسانی باشند که در مقام عمل امر رهبری را اطاعت کرده باشند.

برق امید و شور و نشاطی را که در نگاه مردم می‌د‌یدی مالامال بود از عشق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عشق و علاقه‌ای که تمام تلاش‌های چند ماهه دشمنان را در ایجاد یاس و ناامیدی در کشور بر آب داد.

پیر و جوان، زن و مرد و حتی کودکانی که نمی‌توانند رأی دهند، همه آمده بودند تا بگویند هستند و با وجود تمام مشکلات و سختی‌هایی که در کشور از نظر معیشتی و اقتصادی دارند اما نظامشان را نظامی صالح می‌دانند و دفاع از آن را افتخار.

امروز به برخی از شعب اخذ رأی سر زدم و حضور حماسی مردم را با چشمانم دیدم و دیدم که این مردم هنوز هم پای انقلاب و نظامشان هستند و خواهند ماند.

وقتی با علی مولوی متولد 1314 که در حال نوشتن اسامی کاندیداهای مورد نظر خود است صحبت می‌کنم متوجه می‌شوم که از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیست.

او می‌گوید بیمه نیست و مشکلات زیادی دارد اما آمده است که در انتخابات شرکت کند و حضور خود را به رخ آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بکشد.

این پیرمرد 78 تصریح می‌کند: باید از این انقلاب و نظام حمایت کنیم و نگذاریم بیگانگان بر ما حاکم شوند، طبق فرمایش امام خمینی آمریکا و اسرائیل از ما سیلی خورده‌اند و اگر بر ما حاکم شوند به فقیر و غنی رحم نمی‌کنند.

وی مشکلات اقتصادی را نیز مورد توجه قرار می‌دهد و می‌گوید: کسی که مردم به او رای می‌دهند و رئیس جمهور می‌شود باید در راه رضای خدا و خلق خدا گام بردارد و حب مقام نداشته باشد و به درد مردم برسد.

وی ادامه می‌دهد: ما که دیگر سنی ازمان باقی نمانده است، اما کسی که رئیس جمهور می‌شود باید به فکر بیمه و اشتغال جوانان باشد.

وی همچنین می‌گوید: کسی که در انتخابات رای می‌آورد، باید مردم‌دار باشد و به فکر مردم باشد که اگر این طور باشد مردم نیز با جان و دل او را می‌خواهند و از او حمایت می‌کنند.

اما در ادامه به سراغ شخصی دیگری رفتم که خود را علی حسینی و کارمند معرفی کرد.

وی می‌گوید: در ساعات اولیه امروز آمدم تا در انتخابات شرکت کنم و همانند نماز اول وقت این فریضه الهی و عبادی خود را انجام دهم.

حسینی حضور در انتخابات را وظیفه شرعی و اطاعت از فرامین رهبری می‌داند و تاکید می‌کند: تلاش دشمنان همواره بر این بوده که مردم را از نظام جدا کنند اما حضور حداکثری و پرشور مردم تمام توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

 

وی دخالت در سرنوشت کشور را حق خود می‌داند و می‌گوید: انتخابات تعیین سرنوشت کشور است و من حق دارم سرنوشت خودم را تعیین کنم و در نظام جمهوری اسلامی ایران آزادانه می‌توانم این کار را انجام دهم.

این شهروند قمی با بیان اینکه چشم همه آزادی خواهان جهان به سوی جمهوری اسلامی ایران است تاکید می‌کند: همه این کشورها که امروز پرچم مقابله با ظلم و استبداد را به دست گرفته‌اند چشمشان به انقلاب ما است و حمایت همه جانبه مردم کشور از نظام، امید آنها را دو چندان خواهد کرد.

در میان اقشار مختلفی که برای حضور در انتخابات در پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند افراد مختلفی به چشم می‌خورند که روحانیون و طلاب نیز در این میان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند که با یکی از این روحانیون نیز گفت‌و‌گو کردم.

از حجت‌الاسلام ماشاالله بهرامی محلاتی که ساعت 9 و 30 دقیقه در محل اخذ رای در مسجد امام حسن عسگری قم حاضر شده بود، وقتی علت حضور زودهنگامش را می‌پرسم، می‌گوید: شرکت در انتخابات امری واجب و وظیفه شرعی است که هر چه زودتر باید این واجب را انجام داد.

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را به نفع دین و انقلاب عنوان می‌کند و می‌افزاید: این حضور تودهنی محکمی به کسانی است که در خارج یاوه‌گویی می‌کنند و می‌خواهند مردم را از انقلاب دلسرد کنند.

این روحانی پرهیز از پارتی بازی را مهم‌ترین خواسته از منتخب مردم اعلام کرده و ادامه می‌دهد: باید مردم به کسی رأی دهند که پیرو رهبر و خط مشی اما باشد جناحی عمل نکند و معتقد به قانون اساسی باشد و بتواند کشور را با درایت به سمت پیشرفت و توسعه حرکت دهد.

اما بانوان قمی نیز همراه با دیگر بانوان ایرانی امروز حضور پرشور در انتخابات داشتند و حضور خود را حمایت از نظام و رهبری اعلام کردند.

پریسا افرادی که محصل بوده و نخستین بار است که در انتخابات شرکت می‌کند می‌گوید: آمده‌ام تا ثابت کنم ایرانی هستم و قلبم برای ایران اسلامی می‌تپد.

وی رای خود را در کنار آرای همه مردم ایران تودهنی محکمی به آمریکا می‌داند و تاکید می‌کند: دشمنان ما باید بدانند که ما نظام و رهبرمان را دوست داریم و همواره از آنها دفاع می‌کنیم.

وقتی از این خانم درباره انتظاراتش از رئیس جمهور آینده می‌پرسم، می‌گوید: همه مردم از گرانی رنج می‌برند دوست داریم رئیس جمهور کاری کند که توان خرید مردم بالا برود و به درد مردم رسیدگی کند.

خانم داوودی خانه‌دار نیز دیگر بانویی است که با او گفت‌وگو کرده‌ام.

وی که با دختر خردسال خود در شعبه اخذ رأی حاضر شده است، هدف خود از انتخابات را حمایت از انقلاب عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: ما جامعه اسلامی خود را دوست داریم و اعتقاد دارم این نظام می‌تواند ما را به سعادت دنیوی و اخروی برساند به همین دلیل در انتخابات شرکت کردم تا با همین یک رای خود اعتقادم را به دنیا نشان دهم.

داوودی مهمترین اصل رئیس جمهور آینده را دین‌داری می‌داند و می‌گوید: اگر فردی که به ریاست جمهوری می‌رسد، دین‌دار باشد و مطیع امر رهبر باشد می‌تواند برای مردم نیز منشأ اثر باشد.

یکی از بانوان طلبه نیز که رای خود را در صندوق انداخته است نیز در گفت‌وگویی کوتاه می‌گوید: آمده‌ام تا به تکلیف شرعی خود عمل کنم و اکنون خوشحالم که در یکی از روزهای اعیاد شعبانیه خدا این توفیق را نصیبم کرد تا در انتخابات شرکت کنم.

وی ولایتمداری را از مهمترین شاخصه‌های کاندیدای مورد نظر خود عنوان می‌کند و می‌گوید: امیدواریم شخصی که در نهایت به عنوان منتخب مردم برگزیده می‌شود، مطیع امر ولی فقیه باشد تا بتواند به خوبی کشور را اداره کند.

اما فاطمه از کودکانی که به همراه پدر و مادر به شعبه اخذ رای آمده است انگشتش را که به استامپ زده نشانم می‌دهد و می‌گوید: من هم در انتخابات شرکت کردم به دوستت بگو از من هم عکس بگیرد.

وقتی از او می‌پرسم که شما که هنوز به سن قانونی نرسیده‌ای چگونه در انتخابات شرکت کرده‌ای می‌گوید: من کلاس اول هستم و امسال من یاد گرفتم که آدم وقتی می‌خواهد کاری را به درستی انجام دهد باید بارها و بارها تمرین کند و امروز نیز برای تمرین آمده‌ام.

گذشته از نتیجه‌ای که در انتخابات امروز به دست بیاید مردم سراسر کشور با وجود تمام مشکلات یک بار دیگر با حضور حداکثری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی رأی دادند و نشان دادند که گوش به فرمان رهبری هستند و از این به بعد نوبت کسی است که به عنوان منتخب مردم ریاست قوه مجریه را بر عهده می‌گیرد که باید به وعده‌های خود عملی کند و با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبری و در چارچوب قانون اساسی و در راستای سند چشم‌انداز، استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور به ویژه کسانی که برنامه عملی دارند در رفع مشکلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند تا حد توان بکوشد.

==============

گزارش: مهدی جعفری

==============

انتهای پیام/78010/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول