اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نهرین‌نت تشریح کرد

۴ رویکرد رسانه‌های مغرض بیگانه علیه انتخابات ایران

پایگاه خبری نهرین‌نت با اشاره به دروغ پردازی‌های رسانه‌های مغرض علیه روند شفاف دموکراتیک در ایران، به 4 دستورالعمل این رسانه‌ها برای سیاه نمایی علیه انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.

۴ رویکرد رسانه‌های مغرض بیگانه علیه انتخابات ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری نهرین‌نت در مطلبی به بررسی فعالیت های رسانه‌های متخاصم با جمهوری اسلامی ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور بویژه در روزهای اخیر و دیشب و امروز اشاره کرده و نوشت که این رسانه‌ها به صورت بی‌سابقه ای دروغ پردازی های خود علیه روند دموکراتیک در ایران را  تشدید کرده‌اند.

این گزارش به برخی رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران نظیر رادیو و شبکه تلویزیونی بی بی سی و رادیو صدای آمریکا و فردا و شبکه‌های صفا، وصال، العربیة، الجزیرة، الشرقیة،  احوازنا، التغییر، المستقبل و رادیو اسرائیل اشاره کرده و نوشت که علاوه بر اینها دهها شبکه ماهواره‌ای وابسته به گروهک‌های مخالف ایران نیز در این خط وارد عمل شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران در بررسی مطالب این رسانه‌ها به چند دستورالعمل رسانه‌ای رسیده‌اند که این رسانه‌ها به دنبال القای آن به مخاطبان بودند.

اول: سعی در تشکیک در اعتبار انتخابات جمهوری اسلامی ایران و ترویج دیدگاه باطل تقلب و تعیین شدن رئیس جمهور حتی قبل از زمان برگزاری انتخابات. آنها بر خلاف روند موجود در کشور مدعی هستند که دموکراسی در ایران اصلا وجود ندارد.

دوم: تلاش برای ایجاد یأس و ناامیدی در میان رأی دهندگان ایرانی از روند انتخابات و تحریک آنها برای عدم مشارکت در انتخابات که با هدف کاستن از میزان مشارکت مردم دنبال می‌شود تا بعدها همین رسانه‌ها بتوانند از مشارکت کم مردم به عنوان برگ برنده تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

سوم: انتشار ادعای حمایت از یک نامزد خاص و القای این تفکر که تفکرات این نامزد خاص به علت نزدیکی به افکار و دیدگاه‌های غربی‌ها و کشورهای همسایه به نفع آنهاست. آنها مدعی هستند که با ریاست جمهوری این فرد پیشرفت هایی برای غرب در روند برنامه هسته‌ای و سایر پرونده‌های منطقه‌ای به نفع غرب به دست می‌آید و به این ترتیب ایران بیشتر تحت کنترل آنها قرار می‌گیرد.

چهارم: القای این ادعا به ملت‌های منطقه که انتخابات واقعی در ایران وجود ندارد و دموکراسی واقعی معنایی در ایران ندارد، آنها از طریق القای این شایعات به قومیت‌ها و ملتهای مختلف از قبیل عرب و کُرد و ترک سعی دارند مانع از تاثیرگذاری روند شفاف دموکراتیک در جمهوری اسلامی ایران بر دیگر ملت‌های منطقه شوند و ایران به عنوان الگوی یک کشور اسلامی و پیاده کننده دیدگاه های حاکمیتی اسلام بر سیاست و اقتصاد و علوم اجتماعی در منطقه جلوه نکند؛ چرا که آنها می‌دانند ملت‌های منطقه که عاشق اسلام هستند، به دنبال چنین الگویی می‌گردند و در صورت رسیدن واقعیت‌های ایران به گوش آنها، به سمت تکرار تجربه ایران در کشورهای خود اشتیاق پیدا خواهند کرد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی، غرب و رژیم‌های مرتجع منطقه‌ای می‌دانند که انتقال واقعیت‌های روند دموکراتیک ایران منافع این کشورها را در منطقه به مخاطره انداخته و خیزش های مردمی را در کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول