اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

انتخابات ایران باید به‌طور ویژه در ادبیات سیاسی جهان تشریح شود

امام جمعه دماوند گفت: آمار بالای مشارکت مردمی و حضور گسترده مردم در انتخابات ایران باید به‌طور ویژه و به دور از هرگونه اغراض سیاسی در ادبیات سیاسی جهان تشریح شود.

انتخابات ایران باید به‌طور ویژه در ادبیات سیاسی جهان تشریح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدمحمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین عبادی- سیاسی نماز جمعه دماوند در محل مسجد جامع این شهر اظهار داشت: به رغم تمامی توطئه‏های دشمنان در دلسرد کردن مرحله به مرحله مردم، سیاه‏نمایی، استفاده از سرمایه‏های انسانی و مالی برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات ایران و تاثیرگذاری بر گفتمان‏هایی که وادادگی را به اذهان متبادر می‏ساخت، شاهد حضور پرشور و بابصیرت مردم در جهت تحقق حماسه سیاسی هستیم.

وی گفت: کنکاش در کمّیت حضور و کیفیت و نحوه مشارکت مردم، حاکی از آن است که عیار انتخابات ایران با سایر ملت‏ها و کشورها متفاوت است و در سطحی بالاتر و برتر از آنها قرار دارد.

خطیب نماز جمعه دماوند افزود: دیگر کشورها فقط شعار دموکراسی سر می‏دهند، در حالی که انتخابات در ایران بحث خداجویی و تکلیف‏گرایی است؛ بنابراین کیفیت فوق‏العاده و بی‏نظیری دارد.

وی اضافه کرد: مردم برای حضور در این عرصه وضو می‏گیرند؛ اول وقت حاضر می‏شوند؛ قصد قربت می‏کنند و انتخابات را تکلیف شرعی و عقلی می‏دانند.

علاءالدینی ادامه داد: از بُعد کمّیت نیز این انتخابات با سایر انتخابات برگزار شده در سطح جهان متفاوت است و قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به مشارکت 25 درصدی مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: در مقابل شرکت در انتخابات ایران اسلامی و آمار آن فوق‏العاده و بی‏نظیر است که جای کار فراوان دارد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: رأی «آری» 98 درصدی به جمهوری اسلامی و مشارکت 85 درصدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 88، اعداد و ارقامی است که باید در ادبیات سیاسی جهان به عنوان یک قله در انتخابات به آن پرداخته شود.

وی تاکید کرد: به رغم توطئه‏های دشمنان، باید جهان را به چالش کشید تا واقعیت حضور و گفتمان‏های انقلاب را در سایه تبلیغات رسانه‏ای و حاشیه‏سازی‏های خود به فراموشی نسپارند و این حماسه حضور را بدون غرض و مرض به درستی ثبت کنند.

علاءالدینی گفت: سرانجام روز تحقق حماسه سیاسی فرا رسید و به فضل الهی و به رغم تلاش دشمن در تحریم انتخابات، بار دیگر با مشارکتی بالاتر از حد نصاب جهانی حماسه‏ای دیگر در تاریخ انقلاب ثبت خواهیم کرد.

انتهای پیام/2568/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول