اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

خبرنگار فارس از «دوشنبه» گزارش می‌دهد

برگزاری باشکوه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان+تصاویر

ایرانیان مقیم تاجیکستان با حضوری فعال در انتخابات ریاست جمهوری با آرمان‌های امام راحل (ره) میثاقی مجدد و با نظام اسلامی بیعتی دوباره بستند.

برگزاری باشکوه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امروز جمعه 24 خرداد ایرانیان مقیم تاجیکستان همچون هموطنان خود در ایران عزیز، با شور و شوق پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شدند و کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کردند.

«علی اصغر شعردوست» سفیر کشورمان در این مراسم با اشاره به این که مردم ایران شرکت در انتخابات را وظیفه سیاسی و عبادی خود می‌دانند، خاطرنشان کرد که تقارن ایام انتخابات با اعیاد شعبانیه، انگیزه حضور مردم را بیشتر کرده است.

شعردوست درباره ترکیب جمعیتی ایرانیان مقیم تاجیکستان تصریح کرد که آنان شامل 2 گروه هستند، یکی آنهایی که شامل نمایندگان نهادهای دولتی، متخصصان و مهندسان طرح‌های اقتصادی هستند که با خانواده‌هایشان جمعیتی تقریبا 2 هزار نفری را تشکیل داده و مقیم این کشور می‌باشند و دیگری دانشجویان حضوری و غیرحضوری که غالبا فصلی در این کشور حضور دارند که آنان نیز تقریبا همین تعداد را شامل می‌شوند.

وی افزود: با توجه به این که اکنون فصل پایان امتحانات است و دوره دفاع از رساله‌های دکترا نیز گشوده نشده، از این تعداد تقریبا جمعیتی بینابین و متوسط در تاجیکستان حضور دارند.

سفیر ایران خاطرنشان کرد که 2 صندوق اخذ رأی یکی در حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه و دیگری در محل نیروگاه برق آبی سنگتوده 2 (تقریبا در 150 کیلومتری پایتخت تاجیکستان) قرار داده شده تا هموطنان ایرانی به راحتی رأی خود را در صندوق‌ها بیندازند.

همچنین خبرنگار فارس در دوشنبه با  برخی از اقشار مختلف ایرانی مقیم تاجیکستان درباره حضور و شرکت‌شان در انتخابات گفت وگوهایی انجام داده که در زیر آمده است.

«مجید اسدی» دانشجوی ایرانی که در مقطع دکترای فلسفه در تاجیکستان تحصیل می‌کند در گفت وگو با فارس گفت هرچند در این مقطع حساس تاریخی در کشورمان نیستیم، ولی هرجا باشیم دلمان برای مملکتمان می‌تپد و وظیفه داریم در این امر خطیر و این حماسه سیاسی شرکت کنیم.

وی افزود: پیامی که اصل حضور ایرانی‌ها در انتخابات دارد این است که هنوز قدردان نظام خود هستند و برای سربلندی و افتخار آن تلاش می‌کنند.

« عارف» معلم ایرانی مقیم تاجیکستان با اشاره به این که ما ایرانیان مقیم خارج از کشور به عنوان عضوی از پیکره نظام جمهوری اسلامی ایران، وظیفه شرکت در انتخابات را داریم، خاطرنشان کرد که رسانه‌های بیگانه تلاش در کم‌رنگ جلوه دادن شور و هیجان حضور مردم در این حماسه سیاسی را دارند.

وی تصریح کرد که ولی ما می‌بینیم که الحمدالله برخلاف این پیش‌بینی دشمنان نظام اسلامی، مردم ایرانی مقیم تاجیکستان نیز در انتخابات ریاست جمهوری حضور فعالی دارند که بازتاب آن یأس و ناامیدی دشمنان است.

«عزت الله خالقی» تاجر ایرانی مقیم تاجیکستان که مدت 17 سال در این کشور به صادرات و واردات مشغول است، شرکت در انتخابات را وظیفه ملی و شرعی و ذخیره دنیوی و اخروی برای خود می‌داند.

«میثم عباسی» ایرانی که نماینده تجاری جمهوری تاجیکستان در کشورمان است گفت: مردم حماسه‌ساز جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور، فرمان مقام معظم رهبری را برای شرکت در انتخابات لبیک می‌گویند.

وی با بیان این که هر ایرانی به خصوص در خارج از کشو  پرچم‌دار و مبلغ نظام اسلامی است، افزود: ما ایرانیان چه در داخل و چه خارج از کشور با شرکت در انتخابات به دشمنان نظام اسلامی این پیام را می‌دهیم که پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستیم.

«سعید رافضی» دانشجوی ایرانی رشته پزشکی در تاجیکستان در گفت و گو با فارس گفت الحمدالله به یاری خداوند زنده ماندیم تا در این حماسه بزرگ شرکت کنیم.

وی تصریح کرد که دشمنان نظام اسلامی ایران از اول انقلاب تا کنون همواره در مسیر انقلاب مانع‌تراشی می‌کنند.

رافضی شرکت ملت عزیز کشورمان و ایرانیان مقیم تاجیکستان را در انتخابات نشانه روشن‌بینی آنان دانست.

«رشید امیران» مربی و داور رسمی فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران که دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی در تاجیکستان است، نیز خاطرنشان کرد که ما هرکجای دنیا که باشیم، یک ایرانی هستیم و دلمان برای ایران می‌تپد.

وی افزود: وظیفه هر ایرانی است که برای ساختن ایرانی آباد به فکر آینده ایران باشد و در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کند.

امیران با اشاره به این که تاکنون به عنوان مربی و  داور تکواندو به چند کشور دنیا سفر کرده، تصریح کرد که مثل ایران هیچ کشوری نیست که مردم آن برای شرکت و حضور در انتخابات لحظه‌شماری کنند.

در ادامه تصاویر بیشتری از این حضور باشکوه ایرانیان مقیم تاجیکستان در پای صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری را مشاهده خواهید کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول