اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

مردم سیستان و بلوچستان با شعور سیاسی خود حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مردم سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی با شعور سیاسی خود در پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند.

مردم سیستان و بلوچستان با شعور سیاسی خود حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی امروز در هنگام رأی دادن به خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: من از تمامی فعالان رسانه‌ها که انصافا در همه عرصه‌ها به ویژه انتخابات نقش اساسی و وظیفه‌ای کلیدی را ایفا می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: ملت ایران به ویژه مردم سیستان و بلوچستان امسال پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته در این عرصه حضور یافته‌اند و به وظیفه خود عمل می‌کنند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتخابات بسیار مهم و تجلی تحقق حماسه سیاسی و ملی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به سال حماسه سیاسی و اقتصادی است، شده است.

حمیدی بیان کرد: به یاری خداوند، انتخابات امسال انتخاباتی بی‌نظیر و پرشکوه‌تر از سال‌های دیگر در حال انجام است و مردم با شور و نشاط بی‌مانندی در پای صندوق‌های رای آمده‌اند که وصف آن در کلام نمی‌گنجد.

وی اذعان داشت: مردم استان ما به این شعور سیاسی رسیده‌اند که در این موقعیت، دشمنانی که چشم به حضور آنها در انتخابات دوخته‌اند، به وظیفه ملی، شرعی و دینی خود به خوبی عمل کنند و با حضورشان در پای صندوق‌های رای این حماسه بزرگ را اثبات می‌کنند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: این یک تکلیف شرعی و قصد قربت الهی به محضر باریتعالی است و اجر معنوی دارد.

حمیدی اضافه کرد: این وظیفه ملی است و هر کسی که اقتدار ایران سربلند را می‌خواهد باید در این صف‌ها حضور یابند همانند سال‌های 57 و 58 .

وی خاطرنشان کرد: امروز آنچه می‌بینیم مبین این است که مردم همچنان با شور و شعور و علاقه از انقلاب خود حراست می‌کنند لذا حضور مردم که مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان است، جای شکرگزاری دارد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: یک‌بار دیگر حماسه بزرگی شکل یافته، بنده به عنوان وظیفه شرعی، دینی، ملی و میهنی در پای صندوق‌های رای حاضر شده‌ام تا ادای تکلیف کنم.

حمیدی اذعان داشت: دستگاه قضایی و نقش قوه قضاییه در انتخابات دو وظیفه محوری دارد از همان ابتدا که کلید انتخابات زده شد متولی پیشگیری از جرائم در پای صندوق‌های رای هستیم.

وی گفت: همچنین با تشکیل ستاد مبارزه با جرائم انتخاباتی توانستیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: با انجام 10 جلسه در هر هفته به طور منظم، جلسات پیشگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل شد و فضای انتخاباتی استان مرتبا رصد شد و در همه حوزه‌ها که در حیطه و وظیفه ما بود ورود پیدا کردیم.

حمیدی بیان داشت: تمام سعی و تلاش ما این بود که فضایی به وجود آوریم که مردم به راحتی با طیب خاطر و اطمینان و برخورداری لازم از امنیت و آرامش به پای صندوق‌های رای بروند.

وی اضافه کرد: دومین رسالت ما، اطلاع‌رسانی بود که مقررات قانونی توسط بنرها، بروشورها و از همه طرق ممکن منتشر شد تا مردم بدانند چه اقداماتی جرم تلقی می‌شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان یادآور شد: 80 درصد وظیفه اولیه ما تا این مرحله به خوبی انجام شد و نیز رسالت دیگر ما برخورد با جرائم انتخاباتی است که اگر جرمی گزارش شود با تدابیر لازم آن را پیگیری کرده که تا کنون حتی یک مورد هم گزارش نشده است.

حمیدی گفت: فقط تخلفاتی در بحث تبلیغات داشته‌ایم که با تذکر مرتفع شده است.

وی افزود: احتمال این را هم داده‌ایم که در حین انجام برگزاری انتخابات، تخلف یا جرمی اگر اتفاق بیفتد برای این منظور شعبات ویژه‌ و خاصی در دادگستری و دادسرا تشکیل داده و قضات و کارمندان هم حضور دارند که همین امروز رسیدگی می‌شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان به برخی تخلفات اشاره کرد و بیان داشت: خرید و فروش رای، تبلیغاتی که در ساعتی از دیروز و امروز منع شده، فضا سازی اطراف شعبات رای و صندوق‌های رای و... اینها ممنوع بوده و جرم است.

حمیدی متذکر شد: از نظر تعداد جلسات و مصوباتی که در این دوره برای مهیا شدن انتخابات داشتیم استان ما در سطح کشور دوم بوده است.

وی افزود: سعی و تلاش ما همواره بر این بوده که فضای انتخاباتی سالم و مطلوبی را در استان داشته باشیم.

انتهای پیام/75003/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول