اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‎رضوی:

مردم خراسان با حضور گسترده در انتخابات اوج شور و شعور خود را به نمایش گذاشتند

استاندار خراسان‌رضوی گفت: حضور گسترده‌ مردم در پای صندوق‎های رای به مثابه ضربه‎ای فلج کننده به پیکر نیمه جان نظام استکبار است.

مردم خراسان با حضور گسترده در انتخابات اوج شور و شعور خود را به نمایش گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسین فروزان مهر در گفت‎وگوی تلویزیونی خود با سیمای خراسان‎رضوی، با اشاره به تلاش دشمنان برای به انزوا کشیدن ایران در منطقه و دنیا اظهار داشت: به لطف هم افزایی مسئولان و ایستادگی ملت شریف ایران، پیش بینی‎های نظام استکبار برای ایجاد مشکلات اساسی در کشور در حد ادعا باقی مانده است و برگزاری پرشور انتخابات، اعتقاد قلبی و التزام عملی مردم به ولایت و پوچ بودن ادعاهای جبهه کفر را بیش از پیش اثبات می‎کند.

استاندار خراسان‎رضوی اهمیت حضور حماسی مردم در این انتخابات را به مراتب بیشتر از انتخابات دوره‎های گذشته دانست و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مشارکت مردم در این رویداد سیاسی به معنای رای مثبت به کارآمدی و توانمندی نظام جمهوری اسلامی است که این امر با توجه به بیداری اسلامی و الگو پذیری کشورهای مسلمان از نظام سیاسی ایران در ارتقای جایگاه کشور درمنطقه و جهان، اهمیتی به‎سزا دارد.

وی از خراسان‎رضوی به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) به عنوان مهد فرهنگ دینی یاد کرد و اضافه کرد: مردم شریف و ولایت‌مدار استان همواره در وقوع رخدادهای بزرگ سیاسی و انقلابی پیشگام بوده‎اند و همان طور که در انتخابات سال 88 با مشارکت 86.8 درصد، به میزان 1.8 درصد از میانگین مشارکت کشوری پیشی گرفتند؛ در انتخابات امروز هم یک بار دیگر اوج شور و شعور خود را به نمایش می‎گذارند.

فروزان مهر با اشاره به قرار داشتن استان در رتبه‎ دوم کشور به لحاظ تعداد واجدان شرایط رای دادن گفت: در خراسان‎رضوی بالغ بر 4 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 125 هزار نفر رای اولی هستند.

استاندار خراسان‎رضوی در بخش دیگری از سخنانش شوراهای اسلامی را نماد مشارکت مردم در مدیریت جامعه مبتنی بر مردم سالاری دینی توصیف کرد و افزود: تجربه سه دوره موفق شوراهای اسلامی نشان داد که این نهاد مردمی با وضع قوانین مبتنی بر بررسی‎های کارشناسانه و نیاز شهرها و روستاها، می‎تواند نقش عمده‎ای در کاهش بوروکراسی اداری و ارتقای خدمت رسانی به مردم ایفا کند.

وی به جایگاه مشهد مقدس در دنیا به‌ویژه جهان اسلام اشاره و تصریح کرد: افراد منتخب بایستی در تراز این کلان شهر باشند تا بتوانند با درک جایگاه مشهد، برخورداری از افق دید وسیع و تصمیماتی متقن در سرعت بخشیدن به روند توسعه مشهد ایفای نقش کنند.

استاندار خراسان‎رضوی اهمیت این دوره از انتخابات را به دلیل هم زمانی دو انتخابات در سطح ملی و محلی منحصر به فرد دانست و گفت: باوجود حجم بالای کار، تمام تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونمند و تحقق حماسه سیاسی فراهم شده است.

وی افزود: پیش‌بینی مقدمات برگزاری انتخابات متناسب با تقویم زمانی وزارت کشور از دی‌ ماه سال گذشته با تشکیل ستاد انتخابات آغاز و با تشکیل هیئت‎های اجرایی و نظارت بر انتخابات و برگزاری جلسات متعدد هم‎اندیشی و کارگاه‎‏های آموزشی ادامه یافت.

فروزان‌مهر تعداد دست‌اندرکاران انتخابات در استان را بالغ بر 80 هزار نفر اعلام و اضافه کرد: برای اخذ آرای مردم، 4 هزار و 41 شعبه و هشت هزار و 500 صندوق در نظرگرفته شده است.

استاندار خراسان‎رضوی با بیان اینکه 16 هزار نفر از این افراد به عنوان عوامل انتظامی، تامین امنیت شعب اخذ رای را عهده‎دار هستند اظهارداشت: حدود 20 هزار نفر شامل هیئت‎های اجرایی، نظارت، بازرسی و نمایندگان کاندیداها در شعبه‎های اخذ رای، وظیفه نظارت و کنترل فرآیند انتخابات و صیانت از آرای مردم را عهده‌دار هستند.

فروزان مهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت‎های مردمی جهت تقویت نظارت بر انتخابات گفت: مردم بصیر و هوشیار استان می‎توانند تخلفات احتمالی را از طریق سامانه پیامک و شماره تلفن‎های اعلام شده در پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان‎رضوی با بازرسی انتخابات استان در میان گذارند.

انتهای پیام/70005/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول