اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

علما و مراجع تقلید پیشتازان خلق حماسه سیاسی

مراجع تقلید و علما که همواره در تمام صحنه‌های نظام و انقلاب پیشتاز بوده‌اند، در عرصه خلق حماسه سیاسی نیز خوش درخشیدند و از همان دقایق اولیه آغاز رای‌گیری، آراء خود را به صندوق‌های رای انداختند.

علما و مراجع تقلید پیشتازان خلق حماسه سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، با فرا رسیدن زمان رسمی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا رای‌گیری در 582 شعبه اخذ رای در قم آغاز شد و مراجع تقلید و علما که همواره در تمام صحنه‌های نظام و انقلاب پیشتاز بوده‌اند، در عرصه خلق حماسه سیاسی نیز خوش درخشیدند و از همان دقایق اولیه آغاز رای گیری، آراء خود را به صندوق‌های رای انداختند.

*برای عدم شرکت در انتخابات عذری نیست

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پس از انداختن رای خود در سخنانی بر حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و اظهار داشت: در میان کاندیداها از همه سلیقه‌ها حضور دارند و تقاضا می‌کنم از همه برادران و خواهران بدون استثنا در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه الهی، انسانی و ملی است بیان کرد: توصیه می‌کنم برادران و خواهران با نظم خاصی در انتخابات شرکت کنند.

این مرجع تقلید پرهیز از تشتت آرا را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: برای عدم شرکت در انتخابات عذری نیست چرا که مملکت برای همه است و باید با حضور در انتخابات در مسیر پیشرفت کشور گام برداشت و آینده خوبی را رقم زد.

 *حضور مقتدرانه ملت همه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد

آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز صبح امروز و در ساعات اولیه رای گیری در انتخابات حاضر شد، وی در سخنانی با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران باید قدرت، عظمت و اقتدار خود را به جهانیان نشان دهند اظهار داشت: امروز روز لبیک به خواسته رهبر معظم انقلاب است و این کار با توجه به خون شهدا و آرمان‌های امام باید صورت گیرد و مردم با شور و نشاط و نشان دادن اقتدار خود دشمنان را مایوس کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان نقشه‌های فراوانی برای این انتخابات کشیده‌اند گفت: حضور مقتدرانه ملت همه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ملت ایران باید با انتخاب فردی اصلح خط بطلانی بر تمام نقشه‌های دشمنان بکشند.

*شرکت همگان در انتخابات یکی از مقدمات حفظ نظام  است

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز پس از اینکه رای خود را به صندوق رای انداخت اظهار داشت: نظام ما یک نظام اسلامی و مکتبی است و برخلاف نظام‌های دیگر که مردمی است، نظام جمهوری اسلامی مردمی و عین حال مکتبی است.

وی با بیان اینکه حفظ این نظام یک وظیفه ملی و دینی بوده و از واجبات است تاکید کرد: یکی از مقدمات حفظ نظام شرکت همگان در انتخابات است.

این مرجع تقلید بیان کرد: همانگونه که امام فرمودند میزان رای ملت است و ان‌شاءالله مردم با حضور گسترده در انتخابات فردی را برگزینند که بتواند مشکلات را برطرف کند.

*شرکت در انتخابات مانند سایر واجبات بر همگان واجب است

آیت‌الله مسلم ملکوتی از مراجع تقلید قم نیز پس از شرکت در انتخابات، حضور پر شور و حماسی مردم در انتخابات را نشانه پشتیبانی ملت از نظام و انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه حفظ نظام از واجبات بوده و شرکت در انتخابات امری لازم است تاکید کرد: مردم با حضور در انتخابات نشان می‌دهند تا آخرین لحظه از انقلاب دفاع می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شرکت در انتخابات مانند سایر واجبات بر همگان واجب است تاکید کرد: مردم با حضور در انتخابات نشان دهند که نظام را دوست دارند.

*شرکت حداکثری در انتخابات امید دشمن را به یاس تبدیل می‌کند

آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی نیز پس از اینکه رای خود را به صندوق اخذ رای انداخت گفت: وظیفه خودم می‌دانم به دلیل حضور پرشور مردم در انتخابات از ایشان تقدیر و تشکر کنم گرچه زبانم قاصر است.

وی اظهار کرد: شرکت گسترده مردم در انتخابات نشان دهنده رشد و نجابت ایشان است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم از حضور گسترده مردم در انتخابات تشکر کنیم خاطرنشان کرد: ملت متعهد ایران در همه مراحل وفاداری و محبت خود را به رهبر و مراجع نشان دادند.

وی تاکید کرد: خداوند در قرآن وعده داده است هرکس خدا را در نظر بگیرد و در راه خدا استقامت داشته باشد ترسی به دلش راه نمی‌یابد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه انتخابات دارای دو بعد داخلی و خارجی است بیان داشت: در بعد برون مرزی اصل شرکت حداکثری در انتخابات مطرح است که امید دشمن را به یاس تبدیل می‌کند.

*مردم در انتخابات نقش خود را در تقویت نظام اسلامی به خوبی ایفا کنند

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم پس از شرکت در انتخابات اظهار داشت: ملت ایران با شرکت پرشور و حماسی در انتخابات وظیفه دینی و ملی خود را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه ملت ایران از این امتحان نیز سربلند بیرون می‌آیند افزود: امیدواریم که خداوند برکت عنایت فرموده و کسانی بر سر کار بیایند که موجب رضایت قلبی امام عصر و نایب بر حق او شوند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد:‌ ملت ایران با شرکت پرشور و حماسی در انتخابات وظیفه دینی و ملی خود را انجام خواهند داد تا نقش خود را در تقویت نظام اسلامی به خوبی ایفا کنند.

*امیدواریم خداوند خلق این حماسه را از همه قبول کند

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی عضو خبرگان رهبری در زمره اولین شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری بود که در سخنانی بیان داشت: مردم ایران اسلامی حضور گسترده‌ای در پای صندوق‌های رای داشته و به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ می‌دهند و حماسه سیاسی مد نظر ایشان را خلق می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه مردم قانون مدار و پایبند به مقررات نظام هستند تاکید کرد: ان‌شاءالله به آن‌هایی که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به عنوان منتخب ملت برگزیده می‌شوند خداوند توفیق دهد که بتوانند به مردم خدمت کنند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید خدمات مسئولان و دولت‌های گذشته ادامه یابد بیان کرد: آن‌هایی که انتخاب نمی‌شوند به وظیفه خود عمل کرده‌اند و در ایجاد حماسه که عبادت و خدمت بزرگی به انقلاب، نظام و مردم است مشارکت داشتند.

وی با اشاره به یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی بیان کرد: برگزاری انتخابات در ایران اسلامی نشان می‌دهد که همه سخنان آن‌ها دروغ است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی بیان کرد: امیدواریم خداوند خلق این حماسه را از همه قبول کند و از مردم، مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری این حماسه بزرگ و با عظمت تقدیر می‌کنیم.

*پیام اصلی حضور حداکثری مردم پایبندی به نظام جمهوری اسلامی است

آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بعد از اینکه رای خود را به صندوق سیار انداخت طی سخنانی با اشاره به اینکه امروز شاهد برگزاری یکی از انتخابات‌های نمونه پس از پیروزی انقلاب هستیم تاکید کرد: با توجه به حضور کاندیداها از سلایق مختلف همه کسانی که واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند باید در این انتخابات حضور یافته و عذری در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: شرایط به گونه‌ای فراهم شده است که هر کس با هر سلیقه‌ای می‌تواند در انتخابات شرکت کرده و فرد مورد نظر خود را انتخاب کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پیام اصلی حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای علاوه بر انتخاب رئیس جمهور پایبندی ایشان به نظام جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای پاسخگویی به همه یاوه‌گویی‌های غرب، اروپایی‌ها و کسانی است که گاهی در داخل کشور با دشمنان همزبانی می‌کردند.

آیت‌الله یزدی با اشاره به اینکه در کشور ما نظامی حاکم است که در راس آن ولی فقیه جامع الشرایط حضور دارد افزود: حضور گسترده پای صندوق‌های رای ناشی از احساس مذهبی و اعتقادات دینی است نه مسائلی مانند ایران‌گرایی و ملی‌گرایی.

وی بیان کرد: همانگونه که رهبری فرمودند امروز شاهد خلق حماسه سیاسی فوق‌العاده‌ای خواهیم بود و البته در همه انتخابات‌های گذشته این حضور را شاهد بودیم ولی شرایط این انتخابات ممتاز است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قانون‌گرایی در کشور حرف نخست را می‌زند و پایبندی به قانون مورد تاکید همگان است اظهار کرد: کاندیداها و همه رای دهندگان و رای گیرندگان پایبند به قانون هستند و این امتیاز فوق‌العاده‌ای است.

وی ادامه داد: کسانی که رای نمی‌آورند باید قانون را رعایت کرده نخستین کسانی که به رئیس جمهور منتخب تبریک می‌گویند باید کاندیداهای ریاست جمهوری باشند.

آیت‌الله محمدعلی گرامی از اساتید حوزه علمیه قم ضمن حضور در انتخابات در سخنانی گفت: انسان‌ها دارای زندگی اجتماعی هستند و یکی از ضرورت‌های این زندگی وجود تشکل‌های اجتماعی است. قرآن هم در این زمینه تعبیراتی دارد که در سوره نور آمده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن مردمی که در یک اجتماع زندگی می‌کنند نباید بدون اجازه پیامبر کارهای اجتماعی را رها کنند.

آیت‌الله گرامی با بیان اینکه یکی از خصوصیات زندگی اجتماعی انسان‌ها وجود تشکل‌های قانون‌گذاری و مدیریت کننده کشور و شهرها است عنوان داشت: مدیریت شهرها و روستاها از طریق تشکیل شوراها و مدیریت کشور از طریق انتخاب رئیس جمهور میسر می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: زندگی اجتماعی اقتضا می‌کند که همه مردم در امر انتخاب کشور مداخله کنند.

*حضور مردم باعث خوشحالی قلب امام زمان(عج) است

آیت‌الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه ظهر امروز پس از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت در سخنانی اظهار داشت: براساس اخبار و اطلاعاتی که به ما رسیده است ملت شریف، شجاع و متدین ایران همانگونه که از ایشان انتظار می‌رفت خواسته رهبر انقلاب را محقق کرده و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای دارند.

وی افزود: مردم ایران امروز با شور، شوق و عشق به فضل الهی در پای صندوق‌های رای حاضر شده و وظیفه خود را انجام می‌دهند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: مردم با این اقدام قلب امام زمان را خوشحال کرده‌اند و موجب خشنودی روح امام راحل و ارواح طیبه شهدا شدند.

وی با تاکید بر حضور با شکوه در این دوره از انتخابات تصریح کرد: این امر موجب تحقق منویات رهبری می‌شود و ملت ایران مطمئن باشند که با حضور حداکثری دشمنانی را که به عدم حضور مردم امید بسته بودند ناامید کردند.

وی ادامه داد: همانطور که ملت ایران در 9 دی 88 و 22 بهمن سال گذشته حضوری دشمن شکن داشتند شرکت آنها در این دوره از انتخابات نیز دشمنان را به کلی ناامید و مغلوب می‌کند و طرح‌های خائنانه آن‌ها را درهم می‌شکند.

*منتخب ملت باید حقوق مسلم مردم را رعایت کند

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز پس از اینکه رای خود را به صندوق 472 سیار انداخت، اظهار کرد: ما پیرو قرآن کریم و خاندان عصمت و طهارت هستیم که برای ما دو پیام شریعت و سیاست دارند.

وی ادامه داد: در پیام شریعت گفته‌اند نماز ستون دین است و در پیام سیاست فرموده‌اند «انما عمادالدین»؛ عمادالدین یعنی اینکه بفهمیم مردم ستون دین هستند و حق مردم است آن کس که رئیس جمهور می‌شود خدمتگزار مردم باشد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه رئیس جمهور منتخب باید این ستون دین را حفظ کند، تصریح کرد: منتخب ملت باید حقوق مسلم مردم را رعایت کند.

وی بیان کرد: همه باید این نظام و این ستون را در کمال دیانت حفظ کنند و تابع قانون باشند و در کمال دیانت این نظام را به صاحب اصلی آن تحویل دهند.

این حضور گسترده و به موقع مراجع و تاکیدات آن‌ها مبنی بر حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تاثیر مثبتی بر حضور مردم گذاشته و باعث شده بر کثرت شرکت کنندگان در انتخابات افزوده شود، به طوری که طبق اطلاعات واصله از شعب اخذ رای، لحظه‌ای از ازدحام مردم کاسته نشده، بلکه در حال افزایش است.

گزارشات رسمی حاکی از تحقق حماسه سیاسی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، امیدواریم علما، مراجع تقلید، مسئولان و آحاد مردم با همین شور و نشاطی که حماسه سیاسی را رقم زدند دست به دست هم داده تا حماسه اقتصادی نیز در کشور رقم بخورد و همه با هم ایرانی آباد و مقتدر را مقابل دیدگان جهانیان به وی‍ژه بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی به ترسیم بکشیم.

===============

گزارش : حسین طالب علی

===============

انتهای پیام/78009/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول