اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

بازتاب حماسه سیاسی در رسانه‌های جهان/۱۱

شینهوا: انتخابات ایران احتمالا به دور دوم کشیده می‌شود

خبرگزاری شینهوا در گزارشی راجع به انتخابات ایران نوشت: به نظر نمی‌رسد هیچ یک از کاندیداها بتوانند ۵۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهند.

شینهوا: انتخابات ایران احتمالا به دور دوم کشیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری شینهوا در گزارشی درباره انتخابات ایران نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ایران که روز جمعه 14 ژوئن برگزار می‌شود به دلیل اینکه هیچ یک از کاندیداها به نظر نمی‌رسد بتوانند50 درصد آراء را به خود اختصاص دهند به دور دوم کشیده خواهد شد.

خبرگزاری شینهوا نوشت: در میان کاندیداهای حاضر، حسن روحانی کاندیدای میانه روها و اصلاح طلبان به رقابت با سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران و محمد باقر قالیباف شهردار تهران رفته است.

شینهوا در ادامه نوشت: این افراد بیشترین بخت را برای پیروزی در انتخابات دارند.

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به شینهوا گفته است؛ احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود بسیار زیاد است. تعداد آرای حسن روحانی در حال زیاد شدن است اما محافظه کاران دچار انشقاق هستند.

طی روزهای اخیر اصلاح طلبان با توصیه دو رئیس جمهور پیشین ایران به اجماع رسیدند اما محافظه کاران علیرغم توصیه بزرگان این طیف ائتلاف نکردند.

انتخابات از صبح امروز جمعه 14 ژوئن در سراسر ایران در حال برگزاری است.

خبرنگار شینهوا در تهران گزارش کرد؛ آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران رای خود را صبح جمعه به صندوق انداخت و رسما آغاز انتخابات ایران را کلید زد.

وی در مراسم رای دادن و بعد از انداختن رای خود به صندوق، از ایرانیان خواست فعالانه در انتخابات مشارکت کنند و تاکید کرد که مشارکت هرکسی در انتخابات مهم است و می‌تواند سرنوشت کشور را تعیین کند.

رهبر ایران همچنین گفت: دشمنان قصد دارند مردم ایران را ناامید کنند آنقدر که در پای صندوق رای حضور نیابند. آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ایران همچنین اظهارات مقامات آمریکایی درباره انتخابات ایران را کم اهمیت خواند و خطاب به رهبران آمریکا گفت: اینکه شما انتخابات ایران را قبول ندارید مهم نیست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول