اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های تاجیکستان

موضوع انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سرخط مطالب خبری امروز بسیاری از پایگاه‌های خبری-تحلیلی تاجیکستان است.

بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های تاجیکستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در دوشنبه، این پایگاه‌های خبری با اشاره به اهمیت این رویداد مهم سیاسی برای ایران به تاثیر مثبت آن به تحولات سایر کشورهای منطقه تاکید می‌کنند.

«آسیا پلوس» خبرگزاری مستقل تاجیکستان در مطلبی با استناد به گزارش پایگاه‌های خبری ایران از استقبال گرم مردم ایران در نخستین ساعات پس از گشایش مراکز رای گیری خبر می‌دهد.

سامانه خبری این پایگاه با ذکر اسامی هر کدام از شش نامزد انتخابات بر محبوبیت و جایگاه برخی از این نامزدهای انتخاباتی اشاره می‌کند.

بنا به تاکید این پایگاه، انتخابات جاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بوده و از نگاه سیاسی یکی از حساس‌ترین این انتخابات‌ها به شمار می‌رود.

در مطلب تصریح شده که در این انتخابات بیش از 50 میلیون نفر امکان شرکت در انتخابات را دارند.

«اوستا» یک پایگاه دیگر خبری تاجیکستان نیز با انتشار مطلبی در مورد ایران بر حضور پرشور و مشارکت گسترده مردم در اولین ساعات رای گیری اشاره کرده است.

این پایگاه خبری از قول یک منبع از سفارت ایران در تاجیکستان تصریح کرده که مراسم رای گیری برای ایرانیان مقیم دوشنبه نیز به طور گسترده آغاز شده و  بنا به گزارش مقدماتی بیش از 4 هزار افراد واجد رای در تاجیکستان نیز در محل سفارت رای خود را برای نامزدهای مورد نظر خود به صندوق خواهند ریخت.

این پایگاه با اشاره به روابط نیک و برادرانه ایران و تاجیکستان، ساخت نیروگاه «سنگ‌توده 1 » را از طرح‌های مهم دولت ایران در دوران هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد دانست که تا چند ماه دیگر کرسی ریاست جمهوری را به جانشین خود که در انتخابات امروز پیروز می‌شود، واگذار خواهد کرد.

به گفته این منبع، با انتخاب رئیس جمهور جدید در ایران و تشکیل دولت جدید، روابط دو کشور وارد فصلی تازه خواهد شد.

این پایگاه تاکید کرده که ایران به عنوان بزرگترین کشور آسیایی در 135 کشور جهان سفارت داشته و امروز در هر کدامی از این نمایندگی‌های سیاسی انتخابات ریاست جمهور آینده در حال برگزاری است.

رادیو «آواز تاجیک» در برنامه ویژه‌ای با رجوع به تاریخ ایران اسلامی انتخابات امروز را یک رویداد مهم برای جمعیت 70 میلیون نفری ایران عنوان کرد و تاثیر آن را به تحولات سیاسی در بیشتر کشورهای دیگر منطقه نیز مهم دانست.

در برنامه ویژه این رادیو که با حضور چند کارشناس مسائل سیاسی  برگزار شد، تجربه ایران در زمینه شرکت نامزدهای مختلف و دارای دیدگاه‌های مخالف را یک شیوه مطلوب احترام بر حقوق هر فردی برای شرکت در رویدادهای سیاسی عنوان کرد.

این رادیو همچنین تصریح کرد که مشارکت بی‌سابقه مردم در انتخابات رئیس جمهوری ایران که با شرکت 6 نامزد شناخته شده و با نفوذ برگزار شده‌ است، بیانگر بی‌تاثیر بودن تبلیغات دشمنان ایران و کشورهای مخالف در برابر این رویداد مهم بوده و نشانگر توانمندی ایران برای مقاومت به هر اقدام خصمانه‌ای است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول