اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازتاب حماسه سیاسی در رسانه‌های جهان/۸

الاخبار: انتخابات ریاست جمهوری «مهم‌ترین و آرام‌ترین» انتخابات تاریخ ایران خواهد بود

روزنامه الاخبار لبنان انتخابات ریاست جمهوری ایران را مهم‌ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواند و نوشت: در عین حال آرام‌ترین شرایط برای برپایی این انتخابات مهیا شده است.

الاخبار: انتخابات ریاست جمهوری «مهم‌ترین و آرام‌ترین» انتخابات تاریخ ایران خواهد بود

به گزارش فارس؛ روزنامه الاخبار لبنان امروز در تیتر اول خود گزارشی در مورد انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ایران منتشر کرده و اهمیت این انتخابات و آرامش و توازن موجود در آن را مورد بررسی قرار داد.

این گزارش پیش‌بینی کرد که انتخابات ریاست جمهوری ایران به دور دوم کشیده شود، اما در عین حال نوشت که نباید غافلگیری هایی که ملت ایران به آن شهره است را در این انتخابات نیز نادیده گرفت.

بر اساس این گزارش این شاید آرام ترین انتخاباتی است که در ایران برگزار می شود.

الاخبار در ادامه به اهمیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره کرده و نوشت که این انتخابات احتمالا مهم‌ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، الاخبار مواردی را در این زمینه ذکر می‌کند:

1- برای اولین بار غرب و دشمنان ایران به این نتیجه رسیده اند که نتایج انتخابات ایران هر چه که باشد، سر انگشتی در سیاست‌ها و ارزش های ایران تاثیر نخواهد گذاشت، چه در داخل ایران یا در مناسبات با آمریکا و موضع این کشور در قبال اسرائیل و تعهد به آرمان فلسطین و ارتباط خاص با سوریه و تعهد به ادامه برنامه هسته ای این کشور.

2- نکته دوم اینکه غرب در مقابل عدم توانایی در تاثیر گذاشتن بر روند انتخابات ایران و حتی ایجاد ناآرامی و نابسامانی در روند آن ‌تسلیم شده و در حالیکه تمایل زیادی به ایجاد این ناآرامی ها و تکرار سناریوی سال 2009 میلادی ( فتنه 88) دارد، از انجام آن مأیوس شده است.

البته این روزنامه لبنانی نوشت که رسیدن ایران به این مرحله کار آسانی نبود و سالها کار و تلاش می طلبید و در سایه آن ماهها اتفاقات و تحولات فتنه موسوم به سبز در ایران بررسی و ارزیابی شد و اشتباهات و توطئه چینان آن در راستای تعامل با سازمان‌های جاسوسی غربی و بویژه انگلیسی و افراد مرتبط با سفارتخانه‌های خارجی شناسایی شدند.

البته برخی نیز از روی حسن نیت و بی اطلاعی در این دام گرفتار شده بودند، چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران خود را برای چنین سناریویی آماه نکرده بود.

این مقاله در ادامه به نقش مقام معظم رهبری در مدیریت بحران در این فتنه اشاره کرده و نوشت که اگر این مدیریت بحران نبود، تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از تکرار این سناریو در ایران کافی نبود.

3- این روزنامه لبنانی می‌نویسد که همچنین برای اولین بار نقش حمایت از مقاومت لبنان و بویژه شخص سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در تبلیغات انتخاباتی کاندیداها مطرح شد و کاندیداها از این موضوع برای محبوبیت بیشتر در میان رأی دهندگان لبنانی استفاده کردند، موضوع مهم دیگر در مورد آمار و ارقام نظرسنجی‌هاست که نشان می‌دهد دو نامزد برتر در نظرسنجی ها پروژه سیاسی و دیدگاه ها و اهداف و ابزارهای مقاومت را بیشتر مورد حمایت و پذیرش دارند.

4- برای اولین بار در این دور از انتخابات شکاف سنتی میان اصولگرایان و  اصلاح طلبان در هم تنیده شد و کاندیداها سعی کردند خارج از فضای حزب‌گرایی برنامه‌های خود را تشریح کنند.

5-  برای اولین بار رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران با باز کردن شبکه‌های هشت گانه تلویزیونی و شبکه های رادیویی خود به روی نامزدهای انتخاباتی تنها به مناظرات اکتفا نکرد و به این ترتیب تبلیغات را در درون نظام قانونمند کرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول