اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دعوت مراجع عظام تقلید از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات‌

مراجع عظام تقلید و علما شرکت در انتخابات را وظیفه دینی، الهی، اجتماعی و عقلی و جهاد در راه خدا دانسته از همه مردم دعوت به حضور حداکثری کرده‌اند.

دعوت مراجع عظام تقلید از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و مردم سالاری دینی در کشور به طور واقعی پیاده شد و مردم خود مسئولین کشور را انتخاب و امور اجرایی کشور را به دست آنها سپردند. از ابتدای انقلاب اسلامی ایران نیز که نخستین انتخابات و همه پرسی انجام شد و اقشار مختلف مردم در صحنه حضور پیدا کردند و سرنوشت خود را به دست خود رقم زدند.

مراجع عظام تقلید و علما اعلام نیز همواره پیشاپیش مردم و در خط مقدم شرکت در انتخابات حضور داشتند و ضمن اینکه از مدت‌ها قبل از انتخابات‌ها مردم را به شرکت گسترده در انتخابات توصیه می‌کردند خود در نخستین ساعات رأی خود را به صندوق‌ها می‌انداختند تا نشان دهند که حرف و عمل کسانی که حامل احکام اسلامی هستند با هم یکی است.

مراجع و علما این بار نیز در این برهه حساس تاریخی که چشمان زیادی به انتخابات ایران دوخته شده است، رسالت اسلامی خود را به خوبی ایفا کردند و از ماه ها قبل به ویژه پس از نامگذاری سال جاری از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» همواره در دیدارها، درس‌ها و پیام های خود مردم را به شرکت همه جانبه در انتخابات و خلق حماسه سیاسی رهنمون ساخته و شرکت در انتخابات را وظیفه دینی، الهی، اجتماعی و عقلی و جهاد در راه خدا دانسته از همه مردم دعوت به حضور حداکثری کرده اند.

 

* آیت‌الله مکارم شیرازی: شرکت در انتخابات امری لازم و واجب است

 

آیت الله مکارم شیرازی شرکت در انتخابات امری لازم و جزو واجبات دانسته و تاکید می‌کند: تقویت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی واجب است و یکی از پایه‌های تقویت آن است که انتخاباتی پرشور و با حداکثر حضور داشته باشیم.

وی همچنین شرکت در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را سرنوشت‌ساز و از وظایف دینى و الهى و اجتماعى عنوان کرده و تصریح می‌کند: ان‌شاءالله همه کسانى که واجد شرایط هستند به این وظیفه مهم در این شرایط حساس عمل خواهند کرد و کوشش کنند فرد اصلح را با مشورت انتخاب کنند.

 

* آیت‌الله نوری همدانی: شرکت در انتخابات وظیفه و تکلیف شرعی و عقلی است

آیت الله نوری همدانی نیز ضمن تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای یادآور می‌شود: مردم متعهد ایران اسلامی به عنوان یک وظیفه و تکلیف شرعی و عقلی به عنوان جهاد در راه خدا و به عنوان یک عبادت در پای صندوق‌های رای حضور پرخروش داشته باشند و رای بدهند و دشمنان اسلام را بیش از پیش مایوس کنند و قدرت و اراده خود را به نمایش بگذارند که ما مطمئنیم خداوند متعال ثواب این نیت پاک و این عمل مهم را به شما عنایت خواهد فرمود.

وی انتخابات ریاست جمهوری را حساس و سرنوشت ساز خوانده و می‌افزاید: همه مردم باید برای شکل گیری حماسه سیاسی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند به صحنه بیایند.

این مرجع تقلید همچنین با بیان اینکه «دشمنان اسلام به نظام و انقلاب ما چشم دوخته‌اند» خاطرنشان می‌کند: هرچه قدر این انتخابات گرم و پر شور و حماسه‌ای برگزار شود، باعث بالا رفتن ظرفیت اسلام و انقلاب خواهد بود.

 

* آیت‌الله علوی گرگانی: حضور حداکثری در انتخابات حفظ آبروی نظام است

آیت الله علوی گرگانی نیز با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات ریاست جمهوری و لزوم لبیک به ندای مقام معظم رهبری در خلق حماسه سیاسی تاکید می‌کند: همه باید مطیع امر رهبر معظم انقلاب باشیم.

وی حضور در انتخابات را آبروی نظام دانسته و اضافه می‌کند: همه باید به عنوان یک تکلیف در انتخابات شرکت کنند.

این مرجع تقلید همچنین تاکید می‌کند: در شرایط فعلی که زمان حضوری دیگر فرا رسیده، لازم است همانند همیشه ملت غیور و همیشه در صحنه ایران بلوغ سیاسی و فکری خود را به رخ جهانیان کشیده و نشان دهند که مثل همیشه هوشیار و با دقت هستند و برای سرنوشت مملکت خود اهمیت قائلند.

وی به همه مردم توصیه‌می‌کند روز جمعه 24 خرداد به پای صندوق‌های رأی رفته و به فردی که دلسوز و پر تلاش و معتقد به مبانی دینی و نظام است و مطیع علما و مراجع و رهبری باشد رأی دهند و مانند دفعات قبل دشمن قسم خورده این ملت را که امید به یأس و ناامیدی مردم و سرد شدن آنها در برابر سرنوشت این مملکت دارند، ناامید کرده و حماسه‌ای دیگر خلق کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی با دعوت همگان برای مشارکت فعال در انتخابات تصریح می‌کند: پای صندوق‌های رای بروید و دشمن را مایوس کنید چرا که دشمن به این انتخابات چشم دوخته است.

 

* آیت‌الله سبحانی: شرکت در انتخابات از مصادیق حفظ نظام است

آیت الله جعفر سبحانی نیز با تاکید حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی شرکت گسترده در انتخابات را از مصادیق حفظ نظام عنوان کرده و تصریح می‌کند: حفظ نظام از واجبات است و احدی در حفظ آن شکی ندارد.

وی با اشاره به اینکه «برای حفظ نظام همه باید تلاش کنند» می‌افزاید: نظام جمهوری اسلامی ایران نخستین نظامی است که بر اساس قرآن و سنت رسول الله (ص) و اهل بیت(ع) ایجاد شده است.

 

* آیت‌الله جوادی آملی: حضور حداکثری در انتخابات استقلال را به همراه دارد

آیت الله عبدالله جوادی آملی همواره مردم را به شرکت گسترده در انتخابات توصیه کرده و حضور حداکثری را وظیفه همگان دانسته است.

وی بر ضرورت تقویت نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق‌ها رأی را در راستای تقویت نظام عنوان کرده است.

این مرجع تقلید همچنین خاطرنشان می‌کند: مردم متدین و آگاه که ستون جامعه هستند و راهشان را با همین صلوات شعبانیه و امثالهم پیدا کرده‌اند در انتخابات 24 خرداد هم حضور پیدا می‌کنند و هم در انتخاب کاندیدای اصلح غفلت نمی‌کنند و مشورت می‌کنند.

وی شرکت در انتخابات را توفیق الهی می‌داند و ابراز امیدواری می‌کند: خداوند این توفیق را همه عطا کند تا همه ما در کنار صندوق رای آگاهانه شرکت کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی  تاکید می‌کند: داشتن استقلال، سیاست، اقتصاد و فرهنگ اسلامی هم با حضور مردم در صحنه به‌دست می‌آید.

 

* ویژگی‌های کاندیدا‌های اصلح از زبان مراجع عظام تقلید

البته مراجع عظام تقلید در حالی که همواره بر لزوم حضور حداکثری مردم در تمام انتخابات‌ها تاکید کرده‌اند اما از حمایت مصداقی از کاندیدایی خاص پرهیز کرده و تنها برای راهنمایی مردم به تشریح و تبیین وی‍ژگی‌های کاندیدای اصلح پرداخته‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این زمینه به ذکر برخی از ویژگی‌های کاندیدای اصلح می‌پردازد و می‌گوید: نخستین شرط این است که باید تقوا و دیانت در سطح بالا داشته باشد تا بتواند منافع مردم و کشور را حفظ کند.

وی سعه صدر، دعوت از جناح‌های وفادار به نظام برای همکاری، استفاده از همه ظرفیت‌ها، شجاعت در تصمیم‌گیری‌های کلان و... را از جمله شاخصه‌های رئیس جمهور ذکر می‌کند و می‌افزاید: رییس جمهور باید حل مشکلات مردم به ویژه گروه‌های مستضعف را در اولویت نخست قرار دهد.

آیت‌الله نوری همدانی تدین، ایمان، اخلاص عمل برای عملی کردن ارزش‌های اسلامی و رضایت خدا، اعتقاد کامل به ولایت فقیه، درک صحیح از مشکلات جامعه، برخورداری از قاطعیت در اراده، کارآمدی، پشتکار و... را از جمله شاخصه‌های کاندیدای اصلح برشمرد و رئیس ‌جمهور آینده باید مدیریت خود را برا اساس رعایت حقوق مردم بنیان کند؛ مردمی بودن و مردمی زیستن و نسبت به مردم مهربان و دلسوز بودن برای کسی که قوه اجرایی را برعهده خواهد گرفت لازم است.

وی همچنین با بیان اینکه برای ریاست جمهوری باید فردی به صحنه بیاید که از نظر سیاست خارجی در حد قوی باشد تصریح می‌کند: رئیس جمهور آینده باید واجد شرایط و ویژگی‌های باشد که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و تاکید کردند.

این مرجع تقلید همچنین با تاکید بر اینکه ما در عرصه داخلی نیازمند مدیریت قوی هستیم تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم می‌افزاید: در مقابل دشمنان کینه توز نیز نیازمند سیاست قوی هستیم که خود در گرو داشتن ایمان و ولایت مداری است.

آیت‌الله علوی گرگانی نیز در این زمینه می‌گوید: وظیفه همه اقشار جامعه این است که بر اساس رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید معیارهای صحیح انتخاب اصلح را بشناسند و بر همان اساس فرد مورد نظر را انتخاب کنند.

آیت‌الله جعفر سبحانی هم به تشریح شاخصه‌های فرد اصلح می‌پردازد و فردی را اصلح برای ریاست جمهوری می‌داند که توان حل مشکلات مردم و کشور را داشته باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: فردی که می‌داند توان حل مشکلات مردم و کشور را ندارد و خود را وارد عرصه انتخابات کند دور از جوانمردی عمل کرده است.

آیت‌الله جوادی آملی نیز با اشاره به ظرفیت‌های مادی و معنوی موجود در ایران اظهار می‌دارد: با وجود این امکانات در کشور، یک مدیریت خوب، معقول، تنش زا و فکر خوب در جایگاه ریاست جمهوری می‌تواند مشکلات کشور را حل نماید.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است، عرصه دیگری از آزمون ملت انقلابی ایران اسلامی است که براساس رهنمود رهبر معظم انقلاب و توصیه‌ها و تاکیدات مراجع عظام تقلید و علما اعلام و حضور حداکثری مردم شاهد رقم خوردن حماسه بزرگی در عرصه سیاسی در تاریخ پرافتخار انقلاب خواهیم بود که به حول و قوه الهی آینده‌ای روشن را برای پیشرفت و توسعه کشور رقم خواهد زد.

=============

گزارش: مهدی جعفری

=============

انتهای پیام/78010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول