اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یکی از رهبران جماعت اخوان المسلمین مصر در گفت‌وگو با فارس:

پافشاری بر انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام مصر را وارد هرج‌ومرج می‌کند

یکی از رهبران جماعت اخوان المسلمین مصر با غیرممکن خواندن پذیرش درخواست گروه‌های معارض مصری جهت برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری در این کشور تأکید کرد، این اقدام کشور را وارد هرج و مرج می‌کند.

پافشاری بر انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام مصر را وارد هرج‌ومرج می‌کند

«جمال حشمت»، یکی از رهبران جماعت اخوان المسلمین مصر و عضو مجلش شورا و رهبری این جماعت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره تاکید کرد که ما حق مردم مصر در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و بیان دیدگاه‌ها و مواضع خود را به رسمیت می‌شناسیم، اما به شرط آنکه این راهپیمایی‌ها به امنیت افراد و جامعه و تاسیسات عمومی و خصوصی لطمه وارد نکند.

حشمت همچنین تاکید کرد که جماعت اخوان المسلمین هیچ‌گاه نمی‌پذیرد که برای تظاهرات روز 30 ژوئن به پوششی و توجیهی سیاسی برای خشونت‌ها و هرج و مرج در کشور تبدیل شود.

این عضو جماعت اخوان المسلمین مصر در ادامه درخواست برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از موعد و پافشاری بر آن را امری غیر ممکن دانست که امکان پاسخگویی به آن وجود ندارد، چراکه موجب بروز هرج و مرج و خشونت در کشور خواهد شد.

وی افزود: اگر به این خواسته‌ها و مطالبات پاسخ داده شود و «محمد مرسی» از ریاست جمهوری کناره‌گیری کند، این سوال پیش نمی‌آید که چه کسی جای وی را خواهد گرفت تا با آرامش به اداره امور کشور بپردازد.

حشمت در تحلیلی بر اظهارات جماعت اسلامی و احزاب وابسته به جریان اسلامگرا که اعلام کرده بودند، با جان و روح خود از شریعت و دین حمایت خواهند کرد، گفت: تماس‌ها و ارتباطاتی بین احزاب اسلامگرا وجود دارد و ترتیباتی بین آنها برای روز 30 ژوئن اتخاذ شده و همگی آنها بر حمایت از شریعت و دین و باقی ماندن مرسی در سمت خود تا پایان دوره ریاست جمهوری‌اش تاکید دارند و اینکه انتخابات و نه خشونت و هرج و مرج تنها راه تغییر و تحول در جامعه و کشور مصر است.

به گزارش فارس،نیروها و جریان‌های معارض مصری با دادن فراخوانی خواستار برگزاری تظاهراتی در میدان‌های مختلف مصر در روز ژوئن آینده جهت سرنگونی نظام و برگزاری انتخابات زود هنگام و لغو دستور قانون اساسی و مجلس شورای مصر شده‌اند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول