اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات خراسان‌شمالی خبر داد

110 هزار نفرساعت آموزش برای مجریان انتخابات خراسان‌شمالی

رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات خراسان‌شمالی از ارائه 110 هزار نفرساعت آموزش برای مجریان انتخابات استان خبر داد.

110 هزار نفرساعت آموزش برای مجریان انتخابات خراسان‌شمالی

جعفر محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه در این راستا 17 هزار نفر از عوامل یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و همچنین چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند، گفت: این آموزش‌ها در سطوح مختلف برای هیئت‌های اجرایی، نمایندگان فرماندار و سر ناظران، کاربران رایانه و اعضای شعب ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته آموزش ستاد انتخابات خراسان شمالی از فعال‌ترین کمیته‌های این ستاد به شمار می‌رود، افزود: این کمیته در استان اواخر آذرماه گذشته با اعزام پنج نفر مربی برای گذراندن آموزش‌های تخصصی در وزارت کشور عملاً کار خود را آغاز کرد.

محمدی تصریح کرد: همچنین مجریان آموزش ستاد انتخابات استان در نشست منطقه‌ای به مدت دو روز در مشهد برگزار شده، شرکت کرده که در این نشست فرمانداران و مسئولان ستاد انتخابات استان نیز شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه در نخستین مرحله، آموزش تمام کارشناسان سیاسی انتخابات با حدود 60 ساعت برگزار شد، گفت: این آموزش‌ها در محورهای سامانه انتخابات، قوانین انتخاباتی انجام شد.

رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات خراسان شمالی به گذراندن این آموزش‌ها از سوی کارشناسان فناوری اطلاعات استانداری‌ها، فرمانداری‌ها هم اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها به مدت 35 ساعت برای این افراد برگزار شد.

به گفته وی، در فاز بعدی آموزش هیئت‌های اجرایی اعم از؛ هیئت اجرایی شهر و روستا و ریاست جمهوری به مدت 8 ساعت برگزار شد.

محمدی با بیان اینکه در این آموزش‌ها 485 نفر از این اعضا شرکت داشتند، عنوان کرد: 227 نفر از این تعداد مربوط به هیئت‌های اجرایی شهر و روستا و 258 نفر مربوط به ریاست جمهوری بود.

وی، آموزش 2 هزار و 200 نفر از نمایندگان فرمانداران و سر ناظران انتخابات استان را برشمرد و اذعان داشت: این آموزش‌ها به مدت 8 ساعت در قالب گروه‌های مختلف در شهرستان‌های استان ارائه شد.

رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات خراسان شمالی همچنین از آموزش هزار و 400 نفر از کاربران رایانه در استان هم خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مراحلی از این انتخابات رایانه‌ای بوده؛ از این رو آموزش به این افراد از ضروریات بود که توسط این کمیته محقق شد.

وی ابراز کرد: در این راستا هزار و 400 نفر از کاربران رایانه به مدت 8 ساعت فرآیند انتخابات را آموزش دیدند.

محمدی، شمار اعضای شعب اخذ رأی استان که آموزش‌های تئوری و کارگاهی را در قالب نشست‌های مختلف هرکدام به مدت چهار ساعت گذراندند را 12 هزار نفر اعلام کرد.

وی همچنین به ارائه آموزش‌های عمومی برای انتخابات پیش‌رو هم اشاره کرد و گفت: در این راستا نشست‌هایی با اساتید، دانشجویان، در مورد ضرورت شرکت در انتخابات برگزار شده است.

رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات خراسان شمالی به برگزاری سه نشست با عنوان بصیرت و انتخابات با فرهنگیان، روحانیان و دانشگاهیان اشاره کرد و متذکر شد: هر یک از این نشست‌ها با حضور دست کم یک هزار نفر برگزار شده است.

وی، نشست توجیهی با اصحاب رسانه در استان را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: در این نشست 250 نفر از خبرنگاران خبرگزاری‌ها، نشریات و روزنامه‌ها شرکت داشتند.

محمدی برگزاری نشست‌هایی با حضور روحانیان، ائمه جمعه و جماعات در سازمان تبلیغات را از دیگر اقدامات کمیته آموزش به منظور افزایش مشارکت مردم در انتخابات عنوان کرد.

به گزارش فارس، یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در 24 خرداد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63002/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول