اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/اخبار کوتاه از فلسطین/

گفت‌وگوی تلفنی کری و عباس/ تیراندازی به سمت یک اتوبوس صهیونیستی در نابلس

وزیر امور خارجه آمریکا در راستای تلاش برای از سرگیری مذاکرات سازش، با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی تلفنی کری و عباس/ تیراندازی به سمت یک اتوبوس صهیونیستی در نابلس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، «جان کری» در تماس تلفنی با «محمود عباس» بر استمرار تلاش‌ها برای ایجاد فضای مناسب جهت به جریان انداختن روند سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

در این تماس تلفنی عباس نیز ضرورت تلاش‌ها برای ایجاد فضای مناسب جهت استمرار روند سازش مبتنی بر توقف شهرک‌سازی و آزادسازی اسرای فلسطینی را مورد تاکید قرار داد.

حمدالله: وقت آن رسیده تا برای پایان اشغالگری اسرائیل زمان تعیین شود

نخست‌وزیر دولت انتصابی تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که وقت آن رسیده تا سقف زمانی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل تعیین شود.

وی طی سخنانی در مراسمی که به مناسبت عید ملی روسیه با حضور تعدادی از مسئولان و دیپلمات‌ها در شهر رام‌الله برگزار شد، گفت که باید برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل، سقف زمانی تعیین شود.

حمدالله همچنین مواضع روسیه در حمایت از فلسطین و فراهم کردن فرصت‌های آموزش و نیز به رسمیت شناختن دولت فلسطین در سازمان ملل را ستود.

«الکساندر روداکوف» سفیر روسیه در فلسطین نیز تصریح کرد که روسیه در کنار ملت فلسطین ایستاده و از راه‌حل دو دولت بر اساس مشروعیت بین‌المللی و مرزهای سال 1967 پایتختی قدس شرقی برای فلسطین حمایت می‌کند.

165 مورد حمله و تجاوز گروهک‌های تندرو یهودی علیه فلسطینیان

پلیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد که گروهک های تندرو یهودی از اوایل سال جاری 165 مرتبه به املاک و مستغلات فلسطینیان در سرزمین های اشغالی حمله کرده‌اند.

بر اساس این گزارش در همین راستا 67 یهودی تندرو بازداشت شده اند و دادخواست هایی قضایی نیز علیه 31 نفر دیگر از این یهودیان تنظیم شده است.

این گزارش در جریان نشست کمیته داخلی کنست صهیونیستی و به همت «محمد برکه»، نماینده عرب کنست به منظور بررسی پدیده حملات انتقام گیرانه گروهک های تندرو یهودی به اراضی فلسطینی در سرزمین های اشغالی 48 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تیراندازی به سمت یک دستگاه اتوبوس صهیونیستی در جنوب نابلس

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تیراندازی به سمت یک دستگاه اتوبوس صهیونیستی در نزدیکی ایست بازرسی حواره در جنوب نابلس واقع در کرانه باختری، نظامیان رژیم صهیونیستی به طور ناگهانی این ایست بازرسی و ایست بازرسی زعتره در این منطقه را بستند.

راننده این اتوبوس مدعی شده که صدای تیراندازی به گوش وی رسیده که به دنبال این حادثه، نظامیان رژیم صهیونیستی بلافاصله خود را به این منطقه رسانده و آثار تیراندازی بر روی این اتوبوس را مشاهده کردند.

نظامیان صهیونیستی منطقه را به کلی بسته و عملیات جست و جوی گسترده ای را به منظور شناسایی مهاجمان به راه انداختند.

منابع محلی نیز گزارش دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی ده ها دستگاه خودروی را در مسیر منتهی به ایست بازرسی زعتره و حواره توقیف کرده و در مناطق اطراف تپه حواره منتشر شدند و بمب های آتش زا و منور شلیک کرده که در نتیجه آن بخش هایی از زمین های کشاورزی شهروندان در نزدیکی ایست بازرسی حواره طعمه حریق شد.

از سوی دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی ایست بازرسی بیت فوریک در شرق نابلس را نیز به روی شهروندان بستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول