اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان شرقی؛

کلنگ طرح آبرسانی و دفع فاضلاب فاز 4 شهر جدید سهند به زمین زده شد

عملیات اجرایی طرح آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب فاز چهار مسکن مهر شهر جدید سهند، عصر چهارشنبه با حضور استاندار آذربایجان شرقی آغاز شد.

کلنگ طرح آبرسانی و دفع فاضلاب فاز 4 شهر جدید سهند به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، این طرح که با هدف تامین آب شرب بهداشتی منطقه و جمع‌آوری و دفع فاضلاب در فاز چهار مسکن مهر شهر جدید سهند طراحی شده، شامل دو خط آبرسانی به طول 48 و هفت کیلومتر بوده و با اجرای آن، آب شرب مورد نیاز ساکنان این منطقه تامین خواهد شد.

همچنین با اجرای طرح فاضلاب این پروژه به طول 50 کیلومتر، نارسایی دفع فاضلاب فاز چهار مسکن مهر شهر جدید سهند مرتفع خواهد شد.

اعتبار پیش‌بینی شده جهت اجرای این پروژه برای طرح آبرسانی 25 میلیارد ریال و برای طرح دفع فاضلاب 80 میلیارد ریال بوده و از محل اعتبارات عمرانی و منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تامین خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در سفر به شهر جدید سهند با حضور در مسجد امام حسین(ع) فاز دو این شهر، مشکلات ساکنان مسکن مهر در این شهر را بررسی کرد.

در این دیدار که معاون عمرانی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند، ساکنان مسکن مهر شهر جدید سهند به بیان مشکلات خود در زمینه‌های مختلف پرداختند و مدیران حاضر نیز در خصوص مسایل مطرح شده توضیحات لازم را ارایه کردند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز پس از بررسی مشکلات مردم، در سخنانی ضمن تاکید بر حل مشکلات ساکنان مسکن مهر، این طرح را کار افتخارآمیز دولت دکتر احمدی‌نژاد دانست و گفت: جا دارد که شهر جدید سهند را محمودآباد بنامیم؛ چرا که پروژه‌های بسیار بزرگ مسکن در این شهر به همت دولت دکتر احمدی‌نژاد اجرا شده و سهند را به نقطه ثقل مسکن مهر در استان تبدیل کرده است.

علیرضابیگی با اشاره به سکونت بیش از 150 هزار نفر در واحدهای مسکن مهر شهر جدید سهند، گفت: با سکونت این جمعیت، شهر جدید سهند حتی از شهر بزرگی مانند مراغه نیز بزرگتر خواهد شد و باید امکانات آن در حد شهرهای بزرگ باشد.

وی افزود: البته قدمت این شهر و واحدهای مسکن مهر آن بیشتر از 5-6 سال نیست و نباید آن را با شهری که از زمان هلاکوخان به وجود آمده مقایسه کرد؛ با این حال تمام تلاش خود را باید به کار ببندیم تا امکانات لازم برای ساکنان این شهر را فراهم کنیم.

انتهای پیام/60001/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول