اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی در گفت‌وگو با فارس:

جلوه حماسی و جهادی حضرت عباس(ع) در کربلا تبلور پیدا کرد

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: تبلور اصلی شخصیت حضرت عباس(ع) در صحرای کربلا بوده که شامل جنبه حماسی و جهادی حضرت عباس در کربلا است.

جلوه حماسی و جهادی حضرت عباس(ع) در کربلا تبلور پیدا کرد

حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت قمر بنی هاشم(ع) اظهار کرد: شخصیت‌های بزرگ و برجسته جهانی دارای خصوصیات و ویژگی‌هایی هستند که می‌توان این خصوصیات را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید جنبه فردی و اجتماعی شخصیت حضرت عباس(ع) از عظمت و بزرگی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است و در حقیقت در بعد تقوا، تعبد، عبادات و خدامحوری وی در اوج کمال قرار دارد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان داشت: اخلاق نیکو، رفتار پسندیده و خصوصیات فردی قمر بنی هاشم(ع) منطبق با اسلام اصیل و قابل تحقیق و پژوهش فراوان است.

وی ادامه داد: حضرت عباس(ع) می‌تواند الگو و سرلوحه خوبی برای جوانان جامعه امروز به ویژه جهان اسلام و عالم تشیع باشد.

انصاری بویراحمدی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) در بعد اجتماعی دارای شخصیت تاثیرگذار و فوق‌العاده بزرگی است گفت: تبلور اصلی شخصیت حضرت در صحرای کربلا بوده که شامل جنبه حماسی و جهادی حضرت عباس(ع) در کربلا است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ابوالفضل(ع) پیش از کربلا نیز در ابعاد مختلف اجتماعی جهان اسلامی ایفای نقش ‌کرده که سخنان گهربار، خطبه‌ها، اعمال، رفتار اجتماعی، همراهی وی با امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، هدایت و رهبری جهان تشیع را در برمی‌گیرد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی یادآور شد: حضرت عباس(ع) به عنوان شخصیت والای اسلامی ایفای نقش کرده و به عنوان فقیه، محدث، مفسر و قهرمان برای جهان اسلام به مسئولیت‌های مختلف پرداخته است.

انتهای پیام/78003/ج40/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول