اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل محیط زیست هرمزگان:

اجرای طرح بازرسی از مراکز معاینه فنی خودرو / فعالیت 5 مرکز معاینه فنی در بندرعباس

مدیر کل محیط زیست هرمزگان از اجرای طرح بازرسی از مراکز معاینه فنی خودرو در بندرعباس خبر داد.

اجرای طرح بازرسی از مراکز معاینه فنی خودرو / فعالیت 5 مرکز معاینه فنی در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجید وفادار امروز با اشاره به آغاز طرح بازرسی از مراکز معاینه فنی خودرو در سطح استان اظهار داشت: این طرح یکی از امور مرتبط با هفته محیط زیست در استان است که با هدف نظارت بر نوع فعالیت‌ها و استاندارد سازی و رعایت استانداردها توسط مراکز معاینه فنی خودرو اجرا می‌شود.

وی همچنین گفت که کاهش آلودگی، افزایش ایمنی تردد و صرفه‌جویی در سوخت و دیگر هزینه‌ها نیز از جمله اهدافی است که خودروها باید پیرو استانداردها و معاینات فنی باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان ادامه داد: انجام تست‌های سه گانه گازهای خروجی‌، تبعیت از مشخصات و مقررات از جمله مسائلی است که مورد توجه مراکز معاینه فنی خودروها است.

وفادار اضافه کرد: در حال حاضر در بندرعباس پنج مرکز معاینه فنی خودرو فعال است و هر روزه تعداد قابل توجهی از خودروها به این مراکز مراجعه می‌کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود افزود: وضعیت هوای شهرهای استان به ویژه شهر بندرعباس به دلیل شرایط موجود در بخش آلاینده‌های خودروها شرایطی نسبتا مناسب است.

یادآور می‌شود به دلیل وجود بنادری همانند لنگه، شهید رجایی و شهید باهنر هر روزه حدود شش هزار کامیون وارد استان هرمزگان می‌شود.

این امر سبب شده است که مسئولان استان با هدف کاهش تبعات زیست محیطی ورود این تعداد خودرو در بخش حمل و نقلی همواره دغدغه استانداردسازی وضعیت آلاینده‌های آنها را مد نظر داشته باشند.

علاوه بر این تعداد کامیون طی روزهای مختلف سال به ویژه در شش ماهه دوم هر سال تعداد قابل توجهی خودرو وارد هرمزگان می‌شود.

این استان علاوه بر تجاری بودن در بخش گردشگری و جاذبه‌های طبیعی نیز علاقه‌مندان و متقاضیان زیادی دارد.

گفته می‌شود در شهری همانند بندرعباس که جمعیتی بیش از 500 هزار نفر دارد روزانه حدود 2.3 میلیون سفر درون شهری انجام می‌شود.

انتهای پیام/88001/ک20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول